Allt sägs ju vara relativt

waxoff

Aktiv medlem
Kan inte tänka mig ett bättre hem till den här tråden än OT. Även om den i sin botten har en berättigad fråga.

Och nej, jag kommer inte att tråla nätet eller konsultera nån ai-bot som ska dränera ett vattenkraftverk på levererad energi...

So, here it goes:

Utan neråt finns inget uppåt. Utan vänster finns inget höger. Utan utåt finns inget inåt. Utan hitåt finns inget ditåt. Ja, jag tror ni förstår...

Här kommer den skidrelaterade undran som grundlägger trådstarten.

Vi som ibland skidrar alpint i Europa, hamnar inte helt sällan i Österrike.

Ja, men vad är då Västerrike??

Ja jag vet då rakt inte. Vet du?

Kan inte tänka mig ett bättre hem till den här tråden än OT. Även om den i sin botten har en berättigad fråga.

Och nej, jag kommer inte att tråla nätet eller konsultera nån ai-bot som ska dränera ett vattenkraftverk på levererad energi...

So, here it goes:

Utan neråt finns inget uppåt. Utan vänster finns inget höger. Utan utåt finns inget inåt. Utan hitåt finns inget ditåt. Ja, jag tror ni förstår...

Här kommer den skidrelaterade undran som grundlägger trådstarten.

Vi som ibland skidrar alpint i Europa, hamnar inte helt sällan i Österrike.

Ja, men vad är då Västerrike??

Ja jag vet då rakt inte. Vet du?
Finns eller fanns egentligen inget Västerrike utan namnet Österrike kommer sig av att det var det östra riket i förhållande till Frankrike, Tyskland ......

Mvh
KulPåFest

Ehhh, näe, eftersom Västergötland de facto balanseras av Östergötland.
Där finns en balans. Finns till och med ett Östra Frölunda. Fast det ligger typ söder om Borås så frågan är hur balanserat det är. Men var i hela fridens namn finns Östernorrland???

Näe … allt är inte relativt. Vid bildandet var Österrike det, men idag skulle jag säga att det är absolut!

That,s all kids,
MM

och nu börjar jag tänka på Småland.
Smaland-karta.gif

Tillbaka
Topp