Alpe d'huez, värt att säsonga?

ekeerberg

Ny medlem
Hej

Har fått jobb i Alpe d'huez för denna vintern, dock så är jag osäcker på om jag ska ta det, (var mer taggad på val d eller val t).
Någon som har varit där, är det tillräckligt stort att dra en säsong i, tröttnar man?
Hur är snöfårhålandena?
Hur är byn?
Ska man ta jobbet eller hoppas på jobb på i nån av de andra ovannämnda orterna?
Tack på förhand! :D

Har aldrig säsongat i d'huez men besökt ett par ggr.
Byn är charmig men relativt liten, ligger högt vilket gör att skidåkningen och snön är bra. (Har alpernas längsta pistadebacke?)
Som sagt utan erfarenhet av säsong i just d'huez så tror jag att om du vill bumma och dansa pjäxdans så ska du nog välja val t/d.
...och man tröttnar aldrig på skidåkning!

Var 3 veckor i alpe i vintras. Grym åkning, finns allt, storberg, skog, brant, platt, you name it. Vi hade lite otur med snön i januari men då det dumpade så fanns det långa åk ner till villard (ca 600 m höjd) som inga åkte och vi tog oss dit genom att skråa. anlternativt skog där vi var själva hela dagarna.

Byn är ganska mysig men det känns att det där en turist by = inga locals, bara de som arbetar med turismen.
Vi va de enda bumarna där, förutom langley och nortlander säsongarna. Kanske va ett dåligt år men jag skulle hellre dra till nått annat. Gillade serre när jag va där i 6 veckor. skön by med en "äkta" känsla.

Är det jobb på langley så hade jag nog inte tagit det. Va nere i deras källare där personalen bodde o där va mögligt och nästan obeboeligt.

Senast ändrad:
c-larsson sa:
Var 3 veckor i alpe i vintras. Grym åkning, finns allt, storberg, skog, brant, platt, you name it. Vi hade lite otur med snön i januari men då det dumpade så fanns det långa åk ner till villard (ca 600 m höjd) som inga åkte och vi tog oss dit genom att skråa. anlternativt skog där vi var själva hela dagarna.

Byn är ganska mysig men det känns att det där en turist by = inga locals, bara de som arbetar med turismen.
Vi va de enda bumarna där, förutom langley och nortlander säsongarna. Kanske va ett dåligt år men jag skulle hellre dra till nått annat. Gillade serre när jag va där i 6 veckor. skön by med en "äkta" känsla.

Är det jobb på langley så hade jag nog inte tagit det. Va nere i deras källare där personalen bodde o där va mögligt och nästan obeboeligt.
Källare ger dock en svårslagen mysfaktor! #valdibunkern

OnT så ser skidområdet rätt så kul ut om man kollar på pistkartan, mycket yta och bra höjd! Blir nog vad man gör det till, sen är det säkert bättre fest nånannanstans.

Tillbaka
Topp