Alperna December 15 snösäkert tips.......

petepomapete

Ny medlem
hej,

Tänkte åka till Alperna i mitten av December.
Har hört att Zermatt är ett alternativ vid den tiden, någon som varit där då?
Några andra bra alternativ för en månad från Dec 15 o framåt.

Hoppas på sköna tips

Peter

Senast ändrad:
Zermatt är underbart men samtidigt SNORDYRT. Varit både där och i Cervinia som ligger på andra sidan berget och det är sjukt stor skillnad i vad saker kostar. Hade knappt råd att äta i backen under en veckas semester utan att bli ruinerad.

Vet inte hur det är i december men det lär variera väldigt mycket från år till år som i alla andra skidorter.

Ok. Tycker enligt egna erfarenheter att Obertauren alltid brukar ha mycket snö, trots ganska låg höjd. Inget direkt statistiskt underlag på det men du kan ju ta dig en kik!

har också hört att zermatt ska vara snösäkert. Finns ju glaciär där också har jag för mig. Kolla annars på ställen där det finns glaciäs om du ska vara riktigt på den säkra sidan.

När du sedan skall åka så ta med den tjocka jackan för vad jag har hört så brukar dte vara olidligt kallt i alperna så tidigt på vintern.

Hintertux i Zillertal är alltid bra, oavsett årstid.
Kolla: www.hintertuxergletscher.at för mera info.

Som v-larsson säger så är det alltid bra att ta med den tjocka jackan så tidigt på vintern.
Har en hel del hemska minnen från barndomen när det blåst storm och snöat på vertikalen. :)

Pedda, det är du va?

I Schweiz finns alla prislägen, vill du har årgångsvin i backen kostar det. Gulasch på självserveringen kostar mindre än MC Donalds!

Glaciärerna Hintertux och Zermatt är bra som de säger
Obertauern nog ocksa...hört bra om det...
glöm inte att kolla Saas Fee...familjärare, lugnare, och billigare...men typ lika bra som grannorten zermatt... parken i zermatt är ingenting i jämf med Saas fee...

Tillbaka
Topp