Alperna, försent ute?

afleo

Ny medlem
Alperna, försent ute?
Hej!

Jag är så sjukt sugen på att dra ner till alperna då jag bara åkt i svenska fjäll än så länge.
Jag har dock ingen aning om hur det funkar med boende osv, jag vet att jag antagligen är sent ute och att det blir svårt att lösa boende och jobb Nu, men jag vill ju vara i alperna så länge jag bara kan när man väl är där.

Hur funkar det egentligen, kan man bo på ett ställe och betala vecko/månadsvis, ifall att man skulle hitta ett jobb eller inte.
Hur gör ni när ni inser att ni vill säsonga när säsongen redan börjat? Haha..

Tacksam för alla svar! :)

Alperna, försent ute?
Tror att alperna har stängt för säsongen faktiskt .... :P

Skaffa följande:
- En bil
- Varm sovsäck och bra liggunderlag
- Gaskök och havregryn

Åk sedan till den ort du är mest sugen på, snacka med alla människor i Norröna-kläder (andra svenskar) och resten kommer att lösa sig.

Alperna, försent ute?
Absolut inte försent! Det mesta löser sig, tycker du ska ta dit pick och pack, och ta vad som ligger dig närmast hjärtat.

Finns massor av olika alternativ, rent konkreta svar tror jag är svårt att ge men. Åk dit du känner för, boka ett par dagar/en veckas boende så är jag övertygad om att resten löser sig!

Alperna, försent ute?
Stort tack för era svar!! Jäkligt skönt att höra från folk med erfarenhet :) ska ta mig i kragen och boka en flygbiljett helt enkelt, bokar nog som Frederick och olichor är inne på, nån veckas boende typ, och hoppas på att det löser sig efter det!

Snödjup

Tillbaka
Topp