Alperna och snö?
Jag har nu länge suttit och sökt och sökt och sökt men inte hittat.
Jag håller på att planera en REsa till alperna (ORT/LAND ej bestämt ännu) och hittar inte riktigt den infon jag vill ha.
Jag söker info om snöstatistik.. jag tror jag är handikappad då jag inte hittar infon
Fallhöjd och sånt är viktigt.. är trött på de nordiska höjderna
Åker bräda, dock ej park så det är inte aktuellt.
Så mina frågor till er:
vart kan jag hitta snöstatistik om orter i alperna? (länk?)
Om man vill ha stora åk ytor, gärna vettig offpist och nära till backarna.. vilken ort rekommenderar ni? (och vilken period?)
Får gärna vara ett bra festliv under perioden jag är där.
Vilka resenarrangörer rekommenderar ni att man tar om man ska åka till någon av era rekommnderade orter? (bor i stockholm, planen är att flyga)
Mina tidigare erfarenheter kommer som sagt enbart från norden, där det känns osm jag åkt sönder de flesta av våra nordliga backar.
Jag håller på att planera en REsa till alperna (ORT/LAND ej bestämt ännu) och hittar inte riktigt den infon jag vill ha.
Jag söker info om snöstatistik.. jag tror jag är handikappad då jag inte hittar infon
Fallhöjd och sånt är viktigt.. är trött på de nordiska höjderna
Åker bräda, dock ej park så det är inte aktuellt.
Så mina frågor till er:
vart kan jag hitta snöstatistik om orter i alperna? (länk?)
Om man vill ha stora åk ytor, gärna vettig offpist och nära till backarna.. vilken ort rekommenderar ni? (och vilken period?)
Får gärna vara ett bra festliv under perioden jag är där.
Vilka resenarrangörer rekommenderar ni att man tar om man ska åka till någon av era rekommnderade orter? (bor i stockholm, planen är att flyga)
Mina tidigare erfarenheter kommer som sagt enbart från norden, där det känns osm jag åkt sönder de flesta av våra nordliga backar.