Alperna själv vs Åre?

Alperna själv vs Åre?
Hej!

Efter att ha gjort en säsong i Kläppen under 16/17 så har nu skidsuget ökat något enormt. Jag har därför börjat kolla på jobb i Åre samt alperna (ingen speciell ort) och börjar nu undra hur det är att dra till alperna själv? Jag har tyvärr inga polare som har samma intresse som mig och känns lite halvdant att flytta utomlands själv utan eventuella jobb och boende. Finns det någon som själv gjort samma sak och som har några tips eller som kan flika in med lite intressant information om att just åka ner själv. Annars lutar det mot att jobba i Åre vilket känns mer stabilt vad det gäller jobb + boende och att man fortfarande är kvar i Sverige, mer eller mindre bekvämt med andra ord. Kan även tillägga att det jag söker mest är väl egentligen bra skidåkning.

Alperna själv vs Åre?
Kort svar: Åk.

Lite längre svar: Länken här.

Om du dessutom snackar okej engelska och råkar sitta på restaurangvana, skidshopsvana eller liknande bör det inte vara så värst svårt att få jobb vart du än beger dig, sålänge du inte söker dig till de allra minsta alpbyarna.

Det är inte farligt att dra iväg själv (jag är ungefär introvertast i världen och fixade det) och nuförtiden går det ju dessutom att ringa hem utan att ruinera sig om en behöver prata av sig emellanåt.

Alperna själv vs Åre?
Vilket klockrent svar! Den längre krönikan satt verkligen ord på hur jag känner just nu...
Jag har ju som tur är skidshopvana och var något som jag trivdes (och förhoppningsvis var bra på) väldigt bra med. Ska försöka leta lite eventuella boenden här på freeride och se om jag kan hitta någon ort som lockar. Skidåkning kommer det bli i vilket fall som helst, frågan som kvarstår är bara var :)

Tillbaka
Topp