Alperna v16

Alperna v16
Var får man ut mest av en alpvecka v16? Åkning framförallt förväntar mig ingen offpiståkning. Kan dock tänka mig att ta med lavinkittet om det dumpat några dagar innan.

Alperna v16
Chamonix skulle jag välja. Bara grejen att sitta i T-shirt på en uteservering och grönt gräs omkring efter en dag i backen känns jäkligt nice.

Senast ändrad:
Alperna v16
Vad vill du ha? österrike? schweiz? frankrike? park eller pist?

Saas-Fee, Tignes, Zermatt, Stubai Glaciären, Hintertux glaciären...för att nämna nagra tänkbara...

Alperna v16
I frankrike har jag nästan varit överallt. Österrike är bra men har inte levt upp till förväntningarna fallhöjdsmässigt. Är sugen på Schweiz då jag aldrig varit där. Är mest ute efter piståkning faktiskt lite park och offpist sitter inte helt fel heller om förhållandena är de rätta.

Alperna v16
ok, om du känner för CH kolla in zermatt, saas-fee, les diablerets kanske (har aldrig varit där och ser inte sa stort pa kartan men är kända för bra park).. saas-fee är billigare och gemytligare än zermatt...

Alperna v16
Argentière var riktigt bra sist jag var där runt v. 16 eftersom det ligger i skugga långt in på dagen. Kallt och jävlig på toppen med hårda pister, nere vid serveringen soligt och hett med svenska brudar i bikini.

Alperna v16
Verbier ligger på 1500 möh. Men spelar det ngn roll vad orten ligger på? Du ska väl ändå upp i bergen och åka antar jag.
Kolla efter orter som har hög åkning, och inte ligger i direkt sydsida. Ex Verbier, Saas-Fee, Zermatt.

Varit nästan överallt i Frankrike? Det är inte dåligt jobbat med tanke på att det finns några hundra orter. Not bad at all.

Alperna v16
STORPOTATEN sa:
Verbier ligger på 1500 möh. Men spelar det ngn roll vad orten ligger på? Du ska väl ändå upp i bergen och åka antar jag.
Kolla efter orter som har hög åkning, och inte ligger i direkt sydsida. Ex Verbier, Saas-Fee, Zermatt.

Varit nästan överallt i Frankrike? Det är inte dåligt jobbat med tanke på att det finns några hundra orter. Not bad at all.
Jag är imponerad av trådskaparen,, jag har bott i Frankrike 10 år, plus att jag skidat här mkt innan , och det finns fortfarande ställen jag vill till, som jag inte varit på,,

Alperna v16
Onlytelemark sa:
STORPOTATEN sa:

Jag är imponerad av trådskaparen,, jag har bott i Frankrike 10 år, plus att jag skidat här mkt innan , och det finns fortfarande ställen jag vill till, som jag inte varit på,,
Nu mena jag inte varenda ort i Frankrike som har en lift utan de större orterna som de svenska resebolagen åker till. Deesutom är jag lite less på Frankrike i allmänhet. Inget ont dock, vill bara se lite nytt.

Vad tror ni om Verbier v16?

Tillbaka
Topp