Alperna.....?

thornblad

Ny medlem
Alperna.....?
Hej jag har jobbat ett par säsonger i svenska fjällen men vill gärna ta mig till alperna. Jag söker runt efter människor som är bereda på att dela lägenhet eller har ideer om Alperna.

Snälla skicka mig lite inlägg eller ge mig tips......

snowboard rules:cool:

Alperna.....?
jag föreslår att du funderar lite på vart du vill åka, och sedan söker lite i forumet efter dessa orter. finns redan mängder av trådar som behandlar säsongande på olika orter. större chans att hitta nånting den vägen, månne...?

Alperna.....?
Jag har sökt i sälen men har inte fått svar ännu. Väntar på ett svar vilken dag som helst nu. Men om jag inte får skulle jag gärna vilja ta mig ifrån Sverige och till Alperna. Har du någon aning vart du vill eller det spelar ingen roll så länge det är alperna? :)

och ja snowboard rules :P

Alperna.....?
Hallå!

Jag har även jag gjort en del säsonger lite varstans.
Jag är lite inne på Spanien. Pyreneerna har en del stora berg och anläggningar som är intressant!
Eftersom jag är en usel googlare så finner jag ingenting om årligt snöfall, eller om långtidslägenheter och dylikt!

Kolla upp Formigal i Spanien! Ser riktigt bra ut!

/Micke

Alperna.....?
Jag vill med till Spanien! Spanska äger ju lätt över Österrikiska, haha..
Men hur tror ni om o få jobb där? På något sätt känns de inte som att de skulle vara samma sak som å show up i typ St.Anton?

Eller.?
Jag är precis på samma tankebanor, dock måste ja få ihop lite cash innan ja drar, tänkte bege mig i Januari någongång..

Alperna.....?
Snackar med en kille nu som driver en skiduthyrning i Formigal. Jag har fått massa tips om hur jag ska söka arbete.
Dom har även en jobbsökartjänst på sin hemsida där man lägger upp CV och beskriver vilken tjäönst man söker.

Enligt honom är engelskan bland de som arbetar i just Formigal ganska bra eftersom de är en turistdestination.

Du kan googla runt lite på Formigal så hittar du en del.

Tillbaka
Topp