Alpinbindning eller finns det annan hjälp ?

Fladlish

Ny medlem
Problem med hälen i mina boots, får så djävla ont i hälen (på den bakre foten) efter två dagar att det knappt går att åka. Tror att mina boots är lite stora.
Har tänkt prova med andra boots men om det inte hjälper?
För jag åker öven skidor och har ett par nyköpta pjäxor som är riktigt bra.. tänkte att kanske skaffa alpinbindning men det går inte att få tag i.. var hittar jag ett par sådana i så fall? Har hört uppe i Åre o de sa nä men det finns inte här.

HJälp??..

skälv har ja en stolek mindre än vanliga skor på mina boots, de viktigt att
bootsen inte är för stora, dom töjer sig ganska mycket också. så ny boots
som passar kan vara lösningen. vad har du för bindningar?

Det är väldigt vanligt att man får ont i fötterna av vissa boots.
Alla boots passar inte, du måste prova dig fram.

Det låter som om du behöver ett par som har luft eller gasdämpning i hälen.
Riktigt billiga boots brukar ofta skapa fotproblem.

Har själv kört i några boots som mördar fötterna, andra som sitter som gjutna.

Att köra med slalompjäxor och alpinbindning på en twintip bräda rekomenderar jag inte, det kommer både att kännas konstigt och se konstigt ut.
Byt i så fall till en alpinbräda.

Det finns alpinbräda + bindning superbilligt på mountain recycle i Åre. Hardboots är ändå överlägset i pisten.

Helt seriöst... Alpinbindning? Då kan du ju lika gärna dra på dig åttiotalsoverallen och köra i vattenkammat hår också. Känns som en rätt meningslös grej att ha en renodlad pistbräda. Pist åker man helst och bäst med skidor. Puder och jibb medels snowboard (detta skolo icke vara av alpin modell!).
Men det är klart, det finns ju dom som tycker att det är roligt att åka monoski och snowboard också...

Försök att hitta ett par sköna softboots istället. Prova med formgjuten sula om du inte redan har gjort det. Har hjälpt många!

Teddo:
Är du seriös eller? Allvarligt? Wake up and smell the coffee! It´s the 21st century! Kolla på killen på bilden på hemsidan!

shit, Maj-britt...

Precis, nytt århundrade - ny utrustning.
Innan du testat (eller ens sett någon köra Skwal) så kanske du inte ska dissa det.

Klart jag har sett folk köra skwal, men de flesta var tunnhåriga tyskar i sin fyrtioårskris... Det såg inte ut att vara sådär skitkul faktiskt. Har man en sån kan man ju BARA köra pist. Eller har jag fel? Det kanske är värsta jibbrädan? Vad vet jag?

Nej, men man har en speciell Skwal för puder. Vet inte hur tyskarna åker, men åker de som på lagg så var det väl inte så mycket att se. Jag har iaf sett fransmän göra inverts och helt sjuka grejer, men det är ju för carving.

Tillbaka
Topp