Hjälp pjäxor för hög hålfot!

aJansson

Ny medlem
Tack för att ni tar er tiden att läsa och kanske hjälpa mig med mitt problem.

Jag har både känsliga fötter och breda ca110mm 27cm långa stl 43 i vanliga skor.
27,5-28 i vanliga pjäxor även snubblat o testat 28,5 och 29 och 26,5....

Jag har ytliga blod kärl ovan foten så även ett mindre tryck stoppar blodflödet i foten.
Jag har provat en rad olika pjäxor.
De jag gillar bäst är Fisher ranger 12 vacuumfit
Salomon wave7...gamla de gör bara rätt ont.
Testat tachno / Salomon nyare och quest men de gick inte alls även nyare head.

E ju askul att åka men e extremt svårt att närma sig gränsen när man inte känner fötterna mer.

Jag bor utanför Jönköping och här finns en stor skidbutik söder om men jag har tyvärr inget förtroende alls för dem att hjälpa mig...de vill hellre sälja ett par päxor för 8990 än att hjälpa mig trycka mina Fischer...

Alla råd och tips länkar produkter ni kan rekommendera är guld!
Även tillväga gångsätt för att höja pjäxan över foten.

Gåläge i pjäxorna sparar mig lite smärta när man just inte åker.

Jag tror jag kammat igenom nästan alla youtube klipp och artiklar här men kommer inte längre....

Har lagt in en iläggssula för att jag även har hög hålfot.
Risk att trycka ner foten har blivit bättre.

Tusen tack i förhand!!!!

Har ni tips på snowboard boots som hjälper mig att slippa dessa besvären hade varit guld.

Har väldigt lika fötter till det du beskriver. Har ett par Quest PRO de har custom fit så lätta att trycka ut. Gick att pressa ut dem lite över vristen också.

Dalbello Panterra, Full Tilt Descendant, Head Advant Edge & Nordica Sportmachine kan vara värt att testa.
Alla ska vara för hög vrist och bred fot. Du måste kanske trycka dem för att göra dem ännu bredare. Bredden är enkel trycka ut vristen och ovan på foten är värre.

Tillbaka
Topp