Alpine Trekker: glappet ingår, fix tips.

• Trådstartare Trådstartare Mku
  • Start datum Start datum

Mku

Ny medlem
Jag är helt nybörjare vad gäller randonnée och har nyligen skaffat min första utrustning dvs hudar och Alpine Trekker för att prova på.
När jag första gången provade gå uppför med hudar och Trekker så märkte jag att pjäxans framdel glappar irriterande mycket i sidled i Trekkerna. Efter en stunds fundering samt efter en genomgång i förrådet: vad finns hemma, kom jag på en lösning för att stabilisera pjäxans framdel. Det tog 15-20min för att fixa och efter ett par provstigningar kändes det att det blev jätte bra. Vågar dock inte garantera att dem håller 50år eller hela vägen upp till Mount Everest. :-)

Fix tips till den som är intresserad:

Utgångspunkten:

Fixad:

Vägen dit:

:-)

Man blir lika glad varje gång man åter får nyss om att less is more! (y)

Skruvarna, som gillar att gänga ur sig, som fäster i plasten går utmärkt att byta ut mot grövre gängad träskruv för att slippa de problemen.

Härligt att det fortfarande finns de som inte startar med att köpa helt ny utrustning med carbonskidor, tech-bindningar och dynafitpjäxor....
Tänk så mycket pengar som då finns kvar att lägga på själva skidåkningen! Bra!!!!

Bra tips
@Jarle, är väl bara en tidsfråga innan det händer.
Precis,
@Hawk100, men det går åt mycket silvertejp (för mig). Förutom att man får pengar över till annat får man nöjet att åka utför med riktiga bindningar! Mer meccano uppför och mindre meccano nedför.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp