Alpine Trekkers

• Trådstartare Trådstartare Kai
  • Start datum Start datum

Kai

Ny medlem
Alpine Trekkers
Har noen erfaring med "Alpine Trekkers"?
- til å putte i bindingene på alpinski/-bindinger for å "konvertere dem til Randonee-bindinger"? I så fall hvordan er erfaringen? Har ikke tenkt meg på Haute Route Zermatt-Chamonix, men mer som et substitutt til å lempe skia på sekken/ryggen og gå max 2 timer.

Alpine Trekkers
Alpine Trekkers funkar utmärkt på de flesta toppturer och har den fördelen gentemot en randonnébindning, att när det är dags för belöningen -dvs åket efter tre timmar på hudar, klickar du i dina vanliga racebindningar, med DIN-skala till 14 och skidorna sitter förmodlingen kvar på fötterna under hela åket -om du inte klotar...
Nackdelen är väl att vikten blir aningens högre, än med traditionella randonnéskidor, vilket kan slita en del på höftsenor och eventuella muskler där. Såvida du inte aspirerar på 8000 meters toppar är Alpine Trekkers det bästa valet, när det är åket ner som räknas.

Alpine Trekkers
Fungerar väldigt bra för kortare turer (ett par timmar) som jag brukar gå. Det är perfekt att kunna köra på sina vanliga skidor. Men om du köper eller lånar kolla så dom fungerar i dina bindningar. Jag tror bara Look pivot och motsvarade Rossignol bindning inte fungerar. Häldelen på bindningen tar i Alpine trekkern. Har haft mina i 2 år.
Mvh
Anders

Tillbaka
Topp