Langt og stivt snowboard

jkirkebo

Ny medlem
Langt og stivt snowboard
Jeg lurer på å kjøpe nytt snowboard til neste sesong men det kan vel kanskje lønne seg å kjøpe på våren pga. mange tilbud ...?

Uansett, jeg er ganske høy (1.88) og relativt kraftig bygd (102kg) så de fleste brett passer meg vel dårlig. Bruker støvler nr. 11.5.

Bruksområde: Freeride, litt pist og mest off-pist. Aldri park. Liker å finne naturlige hopp off-piste og gjøre enklere trick som 180 osv. Må altså ha et brett som kan kjøres switch, ikke noe swallow-tail el.lign. Men det må være langt nok og bredt nok til å bære på puddersnø.

Har idag et Rossignol Dazer 171 med SIS bindinger og støvler. Har tenkt å beholde bindinger og støvler da jeg er kjempefornøyd med dem, men brettet er vel et ganske billig nybegynnerbrett, er det ikke ? Ga ihvertfall ikke mye for det...

Uansett, noen som har tips om passende brett ? Noe kortere enn 167 er vel neppe aktuelt og det bør vel være ganske stivt også ? Sliter litt med å finne noe særlig utvalg da det meste ser ut til å være beregnet på folk på 1.60-1.80 og 50-80kg...

Langt og stivt snowboard
Har aldrig testat men Extrem device finns som både 176 och 186 cm lång.
Verkar vara styv också så det kanske är något att kolla på ?
www.extrem.se

Langt og stivt snowboard
Både Extrem Device og Glissade Big Gun (tror kanskje Brosif på 168 blir litt kort?) virker jo å være bra men det er ikke akkurat vanlige merker å finne i norske butikker :( Kan faktisk ikke huske å ha sett noen av dem her. Kan selvfølgelig bestille på nett men men...

Flere forslag mottas med takk, greit å ha noen alternativer :)

Langt og stivt snowboard
Har sjekket litt i butikkene her nå og det eneste aktuelle brettet jeg hittil har funnet er Salomon Burner. Noen som har erfaringer med det ?

Tillbaka
Topp