alpingaraget för långt att gå?

Filleee

Ny medlem
hej.. ska till sthlm i helgen å undrar om det är för långt att gå från stockholm C till alpingaraget?

finns de nån annan skid/snowboard butik i närheten?

alpint st:eriksplan är väl snäppet närmare.. om du ska till garaget hoppa av tekniska högskolan och sen är de typ 2km å gå redigt deg.

ja, det är åt helvete långt. åk till Odenplan, byt till buss 53 mot Hornstull, hoppa av vid slutstation. gå bort från strippklubben Privé som ligger i hörnet och mot högre nummer av Birger Jarlsgatan. max 200 meter från hållplatsen

typ...

eller så tar du röd tunnelbane linje till tekniska från centralen och går en kort bit

Senast ändrad:
det är inte 2 km från tekniska till alpingaraget! då jag gick där varje dag på sommarhalvåret från mitt gamla jobb. det tar ett par minuter ner till alpingaraget från tekniska. Ligger precis vid roslagstull rondellen.

oneoff skulle jag vilja påsta har bäst snowboard sortiment och ligger på Vasagatan 19-21
ett stenkast ifrån bussterminalen. skidor i city hittar du på valfritt stadium/inter sport.

Jag gick från centralstationen dit, tog drygt 20 min (tror jag)... Kan tillägga att jag inte direkt fick långsamt.

eller så tar du tunnelbanan till Odenplan och sen tar buss 70 mot universitet som tar typ 2 minuter att åka och hoppar av vid Johannes skola och går typ 150 meter=)

Jo är fan rätt långt, speciellt om man som jag gjorde gick från Stureplan längs hela Birger Jarls gatan, är fan sjukt långt då. Dock finns det säkert nån snabbare väg ;P
Men är väl rätt långt var du än går från centrum.

Smulad_kotte sa:
eller så tar du tunnelbanan till Odenplan och sen tar buss 70 mot universitet som tar typ 2 minuter att åka och hoppar av vid Johannes skola och går typ 150 meter=)
tänkte säga det samma..

eller så kan du ta bussen från lilla essingen och hoppa av 2 hållplatser efter torget och sen gå typ 150 meter =)

Tillbaka
Topp