Alpingaragets skibag

JohanCarlsson

Ny medlem
Alpingaragets skibag
Hej!

Beställer en skibag från Alpingaraget i blindo. De kan inte skicka nån bild på den. Är det någon som testat denna bag? Funkar bra, dåligt? Rymlig, tung eller lätt? Finns det ett bättre billigare alternativ?

Alpingaragets skibag
Antar att det är denna du menar:
http://alpingaraget.se/sv/product/2821/alpingaraget-skidfodral

Den har både fördelar och nackdelar. Den ser ut som en vanlig skidbag, hittade en bild på en som var väldigt lik. (Kan vara samma tillverkare?).
Fördel: Det är ett bra skidfodral, plats för två par (stora) skidor, tåligt tyg som skyddar bra. Jag har inte sett något skidfodral som är bättre iallafall... (Tycker sådana billiga fodral från t.ex. stadium är ett skämt).
I ena änden sitter det en dragkedja så man kan förlänga skidfodralet från sina 190-200cm (kommer inte ihåg) till 220cm ungefär.
Nackdel: Tyget som sitter på den utdragbara delen (ca.20cm) är ett skämt, gick sönder bara jag tittade på den. Men den delen (tyget) behöver inte vara framme om man inte har skidor över 200cm. Så du vet att utdragsdelen måste vara stängd när du reser. Jag använder utdragsdelen till att stoppa ner mina skidor smidigare i fodralet (197 Völkl katana).

Borde kanske skriva en recension :)

Tillbaka
Topp