Alternativ till burtons custom bindning

Berry

Medlem
Vart en del snack om burtons custom bindning, att den skall gå så sönder och så - och så det vanliga burton snacket att det finns nyare/mindre/andra märken som gör både bättre och billigare bindningar än burton.
Är ute efter nya strapsbindningar och undrar om det är någon som kan ge något/några alternativ till burton custom bindningen, som är bättre och kostar lika mycket, eller likvärdig och kostar mindre.

--------------------------------------------
Var inne och provade runt lite 32boots på oneoff och fick höra att killen som äger åre har köpt hammarbybacken, så i år kommer man kunna åka mitt inne i stan. Åre killen skulle även anlitat "rätt" kille för att göra snöpark med rätt shape på kicken, c-rails och box m.m...
Bara att vänta på att det skall bli stabila -3/4 grader kallt så att det kan börja sprutas konstsnö här i stockholm.

Ja, burtonbindningar går sönder. En gång under fyra månaders daglig användning, i 20 minus när jag råkade ställa mig på en strap så den vek sig 180 grader. Så var inte för säker på att de går sönder hela tiden. Dock pajjar jag deras brädor på löpande band.

Chef, utgår ifrån att du menar VD.
Det senaste jag hörde angående bolagsformer och dess uppbyggnad så utses det en VD av styrelsen. En VD är nog inte alltid majoritetsägare?
Styrelsen brukar vara vald på bolagstämmorna av aktieägarna.
Om jag inte har helt fel så är det inte en ensam person som har aktiemojoritet (51-100%) i Skistar? Därav funderingen angående vilken killen som "äger" Åre är!
Är nyfiken bara!

jag köpte ett par Ride EX förra året. En skitsnygg och riktigt bra bindning! För 1799 spänn.
Inte världens lättaste direkt men det beror på att bottenplatta och den lilla bågen som bak kappan sitter på, är i stål, spännena är också i stål, det tycker jag bara är bra. Det pajar man inte i första laget, och om man skulle råka ta sönder någon av plast stripsen, (som är väl tilltagna och ser ut att palla en del, till skillnad från burtons) så bör det nog gå att få tag på ett par nya.

Scuba-steve: Tack för din rättelse!

Drake F-60 kanske. Nitro Elite kanske också. Finns mängder av bra bindningar i den prisklassen.

Drake F-60 är det uppenbara alternativet här i Sverige eftersom vårt utbud på bindningar inte precis är stort. Andra alternativ i samma prisklass och kvalitet finns från Bent Metal, Flux, Ride, SP, Technine m.fl.

Förresten, Anton2King. Rides bindning är i aluminium. Stål skulle bli på tok för tungt.

såg på oneoff att dem sålde Drake LTD för 1999kr, måste vara felmärkt annars är det bara att försöka att få tag på ett par av dem...

mvh/daniel

Oneoff säljer ju ut -03 bindingar något rabatterade nu, så kanske... de skulle ha lika mycket för custom bindingen så om LTD bindningen är bättre så är det ju bara att slå till.Var hittar man annars drake f-60 och/eller podium bindningen som det verkar som de flesta rekomenderar? (podium finns på junkyard för 2799kr med fula blå spännen) men inte f-60.
Och hur är det med bakkappan, känns som om man hört en del gnäll om att burton custom bindingen har för låg bakkappa så att man "måste" köpa skybacks...

vet inte vad som menas med "äger åre" riktigt - ordvalet är inte mitt utan det var vad killen sa när vi snackade under tiden som jag höll på och provade runt, tror att han syftade på killen som startade åre eller så... fett blir det i alla fall - även om jag nog kommer åka mest i maskbacken...

Drake f-60 finns på boardstore.nu och nitro elite på www.blue-tomato.at
Känns om det är Drake f-60 (1795 SEK), Nitro elite (200E 1 771 sek) och Burton mission (2199 SEK), snarare än burton custom som det står mellan - men vilken av de tre är bäst?

Drake f-60, helt klart! grym bindning, bra pris, dessutom ett vanligt märke så det är lätt att få tag i reservdelar om något mot förmodan skulle gå sönder.

Tillbaka
Topp