Trasselkalle
Ny medlem
Alternativ till Kittelfjäll?
Pga arbete har jag nu inte samma lyxiga möjlighet att enkelt åka till Kittelfjäll varje ledig stund. Även om vintern var katastrofalt dålig i år - här i mitt nya hem i Göteborg - var det mest den enorma omväxlingen i terräng som Kittel har som vi saknade mest i tex Hemsedal. Var tusan kan man åka för att hitta något snarlikt, utan att måsta flyga eller spendera onödigt många timmar i bil (dvs helst närmare än 6-8 timmar bort). Hela poängen vore att kunna åka dit nära nog varje helg. Storleken på systemet eller orten är av mindre betydelse, så länge åkningen är nog varierad. Det är skogsåkning, bäckraviner och allmän offpist som lockar såklart. Lutning är viktigare än längd.
Även om jag är tacksam för alla tänkbara bidrag vill jag helst att eventuella svar faktiskt kommer från de som åkt i Kittelfjäll och därmed kan göra den jämförelse jag frågar efter.
Även om jag är tacksam för alla tänkbara bidrag vill jag helst att eventuella svar faktiskt kommer från de som åkt i Kittelfjäll och därmed kan göra den jämförelse jag frågar efter.
Senast ändrad: