Alternativer till Alagna valsesia

Puddertjuv

Ny medlem
tjena.
Vi är fyra killar som har planerad att resa till Alagna 1 - 8 feb. Hittills har vi bara beställt flygplan till Malpensa och hyrbil därifrån. Räcknar med att boende fixas i nästa vecka. MEN.. i fall det inte kommer någon mer snö i A. under näste vecka önsker vi att ha alterativer på ställen med mer snö. Är det någon som kan komma med några förslag till ställer som ligger bra till från milano. Reste till St.Anton ifjol från milano.. då det INTE fantes någon snö i Alagna i vecka 5. Orter som vi har varit inne på är

Engelberg
St. Moritz
Andermatt
Zermatt
Chamonix
Verbier
La Grave
St. Anton

hmmm.. några synpunkter.. någon som vet om ett härlig litet snöhål ala. obergurgl i italien?

Hallå,

var i Zermatt i mitten av November och då var det riktigt bra förhållanden. Vet att det snöat en del sedan dess så det är ett bra tips. Det tar ungefär 2-3 timmar med bil från Milano, det går även tåg och buss vad jag vet.

/Patrick

jepp har redan sätt det... kan bli bra om det fortsätter .. Tyvär nästan 2 veckor till vi är i paradis?! håppas det kommer mer.. vi är inbokade i Alagna från 1.

ses vi där?

Det är mycket snö i Alagna och i Gressoney, dom har ett bra år i år. Fick nyss ett mejl ifrån en som bor där nere. Är du kvar över den 8:de feb kanske vi syns.

Jag är som sagt i Champoluc 1-8 februari så det är ingen omöjlighet att vi ses. På bergen har jag svarta bralls, grågrön-svart jacka, svart RED-hjälm och en blå Burton 68 supermodell under fötterna. Vi är åtta stycken som åker skidor, telisar och snowboard blandat. Jag är dock tveksam om vi kommer att hålla ihop hela gänget på berget. Alla har inte samma inställning till åkningen som jag...
På fritiden kommer jag att ha en vinröd freeride-luvtröja. Jag svarar på tilltalet Magnus.

:-) jag skall kolla. Själv har jag.. Svarta brallor (har inte alla det nu för tiden) tvåfärgad röd Marmot jacka, grå/silver mettalic leedom hjälm och telisar.. Vi är fyra stycken som åker telis så vi är vel inte så svåra att få syn på...

Svarar på namnet Christian gör jag också

Synd att ni åker hem när jag själv kommer ner den 8:de. Får se hur länge jag stannar, mist två veckor ivarjefall. Sen kanada om det har börjat snöa där :-).

Hoppas att ni får en trevlig resa, som det ser ut nu så kommer ni att få det. Ta det lugnt i Malfata, om ni ens kommer ner där med telisar.

Jaha det var det då.. Malfata är väl den som slutar i 200 m fritt fall eller? har aldrig åkt den, var inte bra läge i april i fjol så det blev inte av.. Möjligen kan det bli av i år om det är bra med snö och inte för svårt insteg.

ska till monterosa ski nu på måndag. jag och en polare ska vara där fram till den 28 mars så man hoppas ju på att det ska börja snöa ännu mer, men dom har ju redan mer än dom flesta så jag tror helt klart att det e rätt stället att åka till. Vi ska nog bo i Gressoney som ligger i mitten eller e det nån som har ett bättre förslag med motivering.
Ses kanske i backen eller nån bar.

Vad då.. finns det en bar? i Alagna????...:-). G. Är jo inte aktuellt att stanna i om man bor I alagna.. Det är vel 2-3 timers körtur till Alagna då eller?

Finns nog nån bar i Alagna, men Hirchbar finns endast i Gressoney.

Malfata har ett insteg som är jävligt brant men resten skall inte vara något problem. Jag har dock aldrig åkt den då det var för lainfarligt att ta sig ner där när jag var nere men det skall visst vara en av de bästa åken. Från insteget och ner så breddar sig nerfarten och därför skall visst offpisten vara räcka länge.

DaDude: Vi lär synas i Gressoney

Tillbaka
Topp