alyeska, girdwood alaska

pkpk

Medlem
alyeska, girdwood alaska
Är två killar som tänkte åka nordamerika och åka skidor! Senaste stället vi hittat är alyeska, någon som varit där senaste åren? HUr är det? när ska man åka dit? hur är stan kan man leva där i två månader utan att bli galen? Hur är åkningen?? fårgorna är många!

Har du några kunskaper i ämnet skulle vi uppskatta om du delade med dig till oss!!

alyeska, girdwood alaska
Tja!!! Jag har varit där! va där i slutet av säsongen en av deras sista dagar förra säsongen, spendera säsongen i kanda men bilade sen till alska! Alaska är va jag upplevft ett väldigt speciellt ställe(svårt förklarat! och Aleyska med! Men det snöar mycket! själv skulle jag nog inte åka just ditt i två månader är en Cool plats men skulle nog valt Kanada, lite personligt kanske men jag trives bättre där annan atmosfär liksom! Har ni med er stighudar och har koll på grejerna finns hur mycket skidåknings som helst och är budgeten stor kan ni ju prova helisking någon dag! Skidorten i sig snör in lite då och då vad jag har hört, och närmaste stad Anchorage ligger 1,5(typ, kommer inte riktigt ihåg) bort. Om ni inte verkligen brinner för skidåkning tror jag ni kommer få spel haha! det är litet, finns ett stot hotel och några olika barer/resturanger så går säker helt ok men finns ju inte riktigt samma afterskistämning som hemma! Närmaste staden anchorage är skit! i alla fall om du frågar mig(riktigt jävla tråkig stad)! Åkningen kan jag ärligt inte säga jätte mycket om när vi var där var det skit(pga av väder såg typ inget och skit snö).
Det du vinner på att åka ditt är att det är alaska! när jag åkte till noramerika fanns det på min MÅSTE lista och det sluta med att vi körde 7000km för att ta os dit och jag är glad varje gång jag tänker tillbaka på att jag varit där! Skriv om du har fler frågor så ska jag försöka hjälpa dig så mycket jag kan :) säsongsmäsigt när du ska åka dit är nog svårt att säga gissar ju ni vill åka puder ;) så när det snöar som mest men kanske mars, runt januari tror jag det är förjävla klart! sens snöa det en jävla massa i mars detta året, så kan ju hoppas på samma;)

alyeska, girdwood alaska
johan345 sa:
Tja!!! Jag har varit där! va där i slutet av säsongen en av deras sista dagar förra säsongen, spendera säsongen i kanda men bilade sen till alska!
Vilka datum var du där, dvs hur länge har de öppet? Provade du Catskiiskidåkning? Några tips på billigt boende i Girdwood?

alyeska, girdwood alaska
Billigaste du hittar i Girdwood: http://www.alyeskahostel.com/
Kommer och går en hel del folk, så vill du hitta folk att åka med är det inga problem.

Vi bodde där en drygt vecka i våras som en del av en 4 veckors roadtrip. Gick mest på tur i närliggande turnagain pass, men åkte en dag i systemet. Var inte imponerad med tanke på allt jag läst. Det hade iof inte snöat på en vecka eller två och det finns roliga rännor att åka på "north side". Det stora problemet som jag ser det är att stora ytor som hade varit roliga med mycket snö är permanent stängda. Kolla liftkartan så förstår ni.
Jag skulle säga att Alaska generellt är super för heli/skoter åkning och turande kombinerad med roadtrips. Alyeska håller däremot inte för 2 månader enligt mig.
Har inte åkt något i övriga USA, men kan verkligen rekommendera Kicking Horse och Revelstoke i Kanada.

alyeska, girdwood alaska
vi var där väldigt sent på säsongen och där av den dåliga snön? nä provat catskiing i kanada och värt varenda krona tycker jag! vissa tycker det är bättre än heliskiing då det blir en annan typ av terräng man åker, aldrig provat själv så ska inte säga så mycket. dom har öppet väldigt långt in på säsongen, men bättre där tidigare på säsongen då håller ju snö bättre kvalite!! kommer inte ihåg va hostlet vi bode på hete men va typ att man bodde i en killes hus liksom! va trevligt men specielt, skulle aldrig bot där i två månader!

Tillbaka
Topp