Amatörer och gnällspikar

StigStrand

Medlem
Amatörer och gnällspikar
Jag trodde (hoppas fortfarande....) att FR var ett seriöst brantställe för seriösa skidåkare (brädfolket får ursäkta men om ni går upp före 0700 och äter gröt ere ok) där seriös åkning diskuterades.

Jag börjar bli oändligt trött på allt snack om SNÖBRIST i alperna. Ok, alla som befinner sig på ställen utan en topp över 3000 m är ursäktade. Men ni andra; skäms på er!

Pratade men några vänner i går och de har varit i Les Arcs, Sainte Foy och just nu Tignes under de senaste 5 dagarna. Vill man kan rapporten vara; skit i backen å inge snö.

Den kan också vara som den jag fick igår; dag 1 och 2: 2 åk och 2 timmars klättring i LA, strålande sol och perfekt vårsnö, dag 3: 3 åk och 3 timmars klättring i SF med strålande sol och perfekt vårsnö samt dag 4 och 5 klättring och totalt sju åk i perfekt vårsnö och strålande sol.

Visst, de e lite snö men istället för att sitta å beklaga sig som en plogsvängare; ta skidorna på axeln å ta fram kreativiteten, en god skidåkare hittar ALLTID snö.

Häpp / SS

Amatörer och gnällspikar
Helo!

Är enig och hålla med ..... Har precis varit nere i CHamonix i fyra dagar, jag kan väl hålla med om att det är trevligare med 1 meter puder och att pisterna suger (men det gör de alltid där) men utanför så är det skitbra! Man måste ju ta det för vad det är för tillfället och inte jämföra med bottenlöst puder! Var tacksamma att ni får vara på ett ställe där ni har tillfälle att åka .... just nu sitter jag på mitt arbete igen och jag hade ju hellre varit kvar i Alperna. Ha de och may the force b with u! Fia

Amatörer och gnällspikar
Japp! Alla RIKTIGA skidåkare håller käften och går upp! Liftar är bara till för fjollor, amatörer och gnällspikar!

Och enda gången jag fått en gädda gick spöet av!

Tillbaka
Topp