Andermatt - Ännu ett inlägg om "Boende i..."

zzzchrille

Aktiv medlem
Till er som varit i Andermatt något längre än en vecka, alternativt kortare men som besitter gott omdöme:

1. Var skall vi bo (två personer, 3 veckor, ganska bekväma av oss)?
2. Har ni några tips på bra lägen, lägenheter, hyresvärdar (alltså självupplevda, inte länkar till hemsidor etc)?
3. Vilken tidsperiod är bäst att åka (vi tänker 20/1 - 10/2 pga kallare snö, medhavd glögg värmer bättre vid kallt väder, färre människor - tänker vi galet?)?

Som ni ser försöker jag ta russinen ur kakan och sno era smultronställen - om ni vill dela med er alltså.

Tycker att "andermatt.ch" är förträfflig och har stor hjälp av denna, men jag vill ha lite tips som jag inte kan få annorstädes.

Tack för hjälpen! /Christian med lillebror

Tjena!

Vi var ett gäng i Andermatt i två veckor i början av januari 06. Bodde i en lägenhet som vi hyrt av hotel crystal om jag kommer rätt ihåg....
Snöläget var inte det bästa men blev bättre mot slutet av vår visit. Vid bra snöförhållanden så är Andermatt ett ypperligt val. Man behöver inte vara rädd att all lätt tillgänglig offpist blir upp körd inom de första timmarna då liftarna öppnat, vilket är bra. Den ända rusningen visåg under vår vistelse i Andermatt var under veckoslutena men i veckan får man vara ganska ifred oberoende har det snöat eller ej.
Byn Andermatt är liten som fan, traskar igenom den på 10 min och det förklarar väl också hur super afterskin är....

Vid bra snöförhållanden är Andermatt definitivt ett ställe värt att besöka!

Lycka till rese fixandet!

Tillbaka
Topp