Andermatt med omnejd

Been

Ny medlem
Andermatt med omnejd
Ska ner till Andermatt v 11, tänkte även passa på att kolla in lite närbelägna orter som, Engelberg, Flims/Laax och Desentis.
Någon som varit där och kan ge råd om det är värt att åka dit och öven estimerad körtid.

Andra tips om Andermatt tas gärna emot också!!!

Tack på förhand,

Been

Andermatt med omnejd
Engelberg tyckte jag var överskattat i gämförelse med Andermatt. Mycket folk, svårt att hitta bra åkning om man inte har koll på berget. Tar väl ungefär 1 1/2 timme dit beroende på bilens skick, från Andermatt. Disentis var jag aldrig i, men hörde att det var riktigt bra. Lättast att ta sej dit är via alptåget. Men det kanske går bra att åka bil åxo.
Lycka till
Andermatt är grymt, om du har lite tur.....

Andermatt med omnejd
Hur länge skall du vara i A-matt?
Det e ju en bit till Flims... skulle gissa att det e 2.5-3 h till Flims beroende på väder kan lätt bli 4 om det blir
kajko (har varit mkt snöoväder på senaste tiden). destentis har jag inte varit i men det tar nog 1.5-2 h verkar
som det e biltåg påvägen.
Engelberg max 1 h hyfsat nära o enkelt att hitta, shit så mkt snö det är här nu!!!!!
Andermatt kommer dock hålla dig sysselsatt ganska länge om du e pulveråkare, hyr guide en dag lönar sig
lugnt! Har du hudar o touringutrustning har du hamnat i himlen finns hur mkt som helst!

ciao.
.m

Andermatt med omnejd
Tack för tipsen!

Vi är därnere i 9 dagar sen drar vi vidare till Milano och partar + Inter vs Fiorentina innan vi flyger hem, trist, nääää.

Fått tips om att Glaciärexpressen som går till Disentis ingår i liftkortet, men vet ej. Till Disentis är det 3 mil, till Films och Engelberg 7-8 mil, så det är ju överkomligt! Beror ju på väglag etc också...

Tänkte hyra guide några dagar, någon som har tips om det?

Tillbaka
Topp