Ang. kortläsare

Corneliuz

Ny medlem
Ang. kortläsare
Var precis inne i en fotoaffär och fråga vad dom tyckte var det bästa sättet att lagra sina digitalbilder under en fyra månaders säsongarperiod. Att köpa en kortläsare förkastade dom helt. Anledningen var att så fort batteriet blir urladdat försvinner all information från disken. Med andra ord gäller det att inte glömma ladda batterierna, vilket kanske är rätt lätt hänt.

Min fråga är: Stämmer detta verkligen? Verkar ju skitkorkat att informationen inte skulle kunna lagras som på en dator, det är ju en vanlig hårddisk.

Ang. kortläsare
Det kan fan inte stämma. Det är ju precis som du skriver en vanlig hårddisk, och vad jag vet så finns där inga batterier på dom... Informationen SKRIVS ju in på disken.
Då skulle ju även bilderna försvinna från läsaren om man tog ut batterierna och stoppade i dom igen, för det är ju vanliga AA batterier i en sådan mojäng. Verkar lustigt.

Ang. kortläsare
Bästa sättet är naturligtvis ett riktigt stort minneskort. Sen rensar du bort skräpbilder efterhand.
När det i alla fall blir fullt går du med det till närmaste data eller fotobutik och får en skiva bränd. Kostar inte många pengar.

Ang. kortläsare
nej, informationen försvinner inte då batterierna tar slut.

om man gör som gubbfan föreslår är man till baka på den analoga tiden när man behövde tänka på att inte "slösa" bilder på saker som kanske inte blir bra, och sen behöva besöka fotobutik när man trots allt fått full rulle/minneskort. den digitala världen kan erbjuda mycket mer. kolla gärna mitt inlägg i andra tråden http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=17396

Tillbaka
Topp