Ang. mina alternativ för säsongande

abc1234

Medlem
Hej!

Det är så att jag är sugen på att dra och säsonga då jag aldrig gjort det. Jag har en reseledarkurs hos STS Alpresor sedan tidigare (alltså den där 1-veckas anställnings-intervju kursen som man betalar för), men jag har även en bartenderutbildning.

Mina alternativ är alltså att åka till tex. St. Anton söka ett bartender-jobb på plats, alt. först söka ett reseledarjobb hos någon resebyrå, eller gå en skidinstruktörskurs och söka jobb som skidlärare (men det kommer jag som sagt att få betala en del pengar för).

Vilket alternativ tror ni kommer ge den bästa upplevelsen efter några veckor? (Att vara bartender och jobba i en intensiv miljö kan ju även bli tröttsamt efter ett tag..)

Någon med erfarenhet som skulle vilja ge sin input?

Tack!

Mvh,

Senast ändrad:
Åker man på säsong för att åka skidor så är det bartender som gäller.
Skidlärare och reseledare har en dag i veckan ledigt, typ.

Det är mina erfarenheter av de olika yrkena.

Tack för din input,

Om man söker ett bartender jobb (vilket jag gissar är bäst att göra på plats), när är rätt tid att åka dit isåfall?

Men de som säsongat som reseledare etc, de är inte nöjda med den erfarenheten? Det jag tänker, man får ju ofta höra i "annonser" i alla fall, "att det var den bästa tiden i deras liv" etc, men det kanske är överskattat?

Saken är den att jag redan jobbat som bartender, och vore bara kul med någon "ny erfarenhet" så att säga.

Mvh,

Jag har ett bartenderjobb ledigt i Alperna..
Hör gärna av dig på PM så tar vi det därifrån.

Senast ändrad:
abc1234 sa:
Om man söker ett bartender jobb (vilket jag gissar är bäst att göra på plats), när är rätt tid att åka dit isåfall?

Men de som säsongat som reseledare etc, de är inte nöjda med den erfarenheten?
Angående tid att söka jobb: nu. Du kan gott söka hemifrån också, om du inte redan hittat något.

Om en vill åka mycket skidor, jobbar en inte på dagen. Både skidlärare och reseledare är främst dagjobb. Flera är säkert nöjda med sina erfarenheter, men det beror ju på vad en vill ha ut av säsongen. Som skidlärare åker du visserligen skidor, men på andras premisser. Som reseledare är du i princip inte ledig alls. Naturligtvis åker du skidor då också, men återigen främst utifrån vad andra vill ha.

Hej!

Boendet löser man som jag förstår framförallt via tex. forum som dessa där man kan bo gemensamt med andra?

Tack!

Mvh,
abc123

Tillbaka
Topp