Ang Skidgymnasium, Freeride/freestyle.

• Trådstartare Trådstartare Pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

Pizzaaugust

Guest
Hej! Jag har sökt i forumet och hittar bara om Vinterakrobatik i Östersund/ Järpen.
Skulle vilja veta vart i sverige det finns "jibb"gymnasium och hemsidor, Hittar inte mycket.

Anledningen till varför Esva i östersund/ järpen inte är lockande är för att det är Estet, och lika mycket jonglering och cirkus som skidåkning.

Malung har ett men det är inte riks så man får ingen ackorderings grej, dvs inget ekonomiskt stöd.

Kiruna ska tydligen ha ett men hittar ingen information mer än om att de står att de finns eller ska startas.

jag vill alltså helst gå ett gymnasium med inriktning typ samhälle plus skidåkning. Som det i malung,

så lite information om vad ni vet och sånt.

vet att du vill veta gymnasier som FINNS, men det kanske ska starta ett ibbgymnasie i Tärnaby om intresset är tillräckligt stort.

Jag är i samma sits, ska välja gymnasie och äre ute efter ett jibbgymnasium!

mackep sa:
vet att du vill veta gymnasier som FINNS, men det kanske ska starta ett ibbgymnasie i Tärnaby om intresset är tillräckligt stort.

Jag är i samma sits, ska välja gymnasie och äre ute efter ett jibbgymnasium!
Storstan vore nice, Frågan är ju bara hur pass mycket skidåkning det skulle bli och skulel bli långt till fjällen.

Ja, Grymt ohärlig sits. känns som man suttit i skolan nog länge och vill ha lite kul medans om man ska fortsätta

MY BAD! Tärnaby inte täby xD

Senast ändrad:
Tärnaby skulle ju vara underbart, mitt i fjällen och underbara backar!

Annars finns ju ett i Vännäs utanför umeå, hör med jstalis på freeride, tror han går där :)

Liljaskolan, Liljasvägen 6, 911 34 Vännäs, 0935-145 00 vx, direkt snowboard 0935-144 98, fax 0935-140 20. Tränare: Lars Norberg 070-585 19 37, e-post: lars.norberg@educ.vannas.se, Mattias Hägglund 070-654 75 39, mattias.hagglund@educ.vannas.se, Anton Bergsten, 070-582 58 42, anton.bergten@educ.vannas.se

EDIT: hittade deras hemsida http://www.lilja.vannas.se/

Senast ändrad:
mackep sa:
Tärnaby skulle ju vara underbart, mitt i fjällen och underbara backar!

Annars finns ju ett i Vännäs utanför umeå, hör med jstalis på freeride, tror han går där :)

Liljaskolan, Liljasvägen 6, 911 34 Vännäs, 0935-145 00 vx, direkt snowboard 0935-144 98, fax 0935-140 20. Tränare: Lars Norberg 070-585 19 37, e-post: lars.norberg@educ.vannas.se, Mattias Hägglund 070-654 75 39, mattias.hagglund@educ.vannas.se, Anton Bergsten, 070-582 58 42, anton.bergten@educ.vannas.se

EDIT: hittade deras hemsida http://www.lilja.vannas.se/
Läste fel. trodde du skrev täby hahaha,

Jag gör bara bort mig, haha. Vännäs var det jag syfta på hittade det nu, man kunde gå vilket program som helst sen med inriktning jibbing. Lät bra.

Senast ändrad:
mackep sa:
Jekub sa:
man får visst ackordering när man går i malung! :)
men du bor väl i dalarna(?) så då är det en annan sak än som för oss som måste söka utanför vårat län
precis, Vi utomstående, mobbade får inte det och då blire dyrt sörru, Maxi får ju inte men de märkar han inte av för han e Riaaach :D

Ta bort
Rapportera olämpligt material Av: nisse-lasse 2008-10-08 18:41 Svara
Jag jobbar med att få upp en hemsida för V.I.G eller vinteridrott.se så fort som möjligt.
Jag kommer att ha uttagning i vår 2009 för det som ska söka till hösten 2009.
Skolan kommer att ta in ca 8-10 elever som kommer att få möjliget att kunna utöva sin idrott det vill satsa på. Newschool/freestyle blir det för hela slanten med grenar som bigair, slopestyle och halfpipe! Du kommer att märka när sidan börjar funka!

/Acke

Skrivet av acke aka nisse_lasse

Sebbe_1080 sa:
Är Vännäs gymnasiet seriöst ?
jaa det är seriöst,
sökte själv dit och kom in men beslutade att stanna hemma

känner folk som går där också, hör med jstalis här på freeride, han går där och han kan nog svara lite på hur det är där

Tillbaka
Topp