Angående Lib techs TRS MTX 08a

Surfbuss

Ny medlem
Tjenare, ska köpa ny bräda/bindningar och har som många andra också fastnat för libtechs brädor.

Funderade först på en skate banana men hittade nu en Lib Tech TRS MTX 162 08/09 för 3000spänn.

Är 192cm väger ca 95kg. Åker aldrig i park, kör mest i pist och såklart i all offpist jag kan hitta. Åkt nån vecka om året och tänkte att nu ska jag fan ha egen bräda, då jag köpte egna skor. Trött på att hyra skit.

Är det någon som har någon åsikt om TRS:en från 2008? eller ska jag lägga till nån tusenlapp och köpa årets skatebanana?

Och vilja bindningar är att rekommendera?
(har redan postat i ny bräd tråden utan framsteg) Vill beställa så snart som möjligt, drar till St anton om någon vecka!

Tack i Förhand!

Senast ändrad:
Utan att ha prövat någon av brädorna så känns trs som ett bättre val. Jag har uppfattat bananan som främst en park- och offpistbräda. TRS känns mer som en pist/offpistbräda. Så är trs:en i bra skick så köp. Lita nu inte blint på mig då jag inte har några egna erfarenheter av brädorna;)

Senast ändrad:
vad ska man köra för bindningar till? Har som sagt dålig koll på vad som körs. Hört att Burtom Custom ska va plastiga och lätt går sönder

Vad har du för budget?
Union force tycke jag du ska ta en titt på. Har bara klämt och känt lite på den iofs men den verkar riktigt stabil och välbyggd, sedan är det i stort sett omöjligt att hitta en negativ röst angående bindningen om man letar lite på nätet.

börjar kolla nu och är rädd för att Libtechen är för kort, är lite förvirrad med allt de är med magne traction och bananatech.

TRSen är 162 cm.

MM, frågan är då om 162 cm är för kort för mig. Och att jag får börja leta efter något annat :/

Hört mkt om att Bananatech gör att du kan välja en kortare bräda.

192cm lång, är då 162cm TRS för kort tro? Annars beställer jag nog fan den nu.

Längden är faktiskt, nu när du nämner det, möjligen lite kort i förhållande till din vikt och längd. Känns dock som att du kommer få välja något begagnat eller lite billigare om du nu sak hålla budgeten och inte väljer trs:en. Svårt val.
Du vet inte viktspeccen till trs:en?

Skit Synd hehe, verkligen helt såld på magne traction. Har försökt leta reda på viktspecs på 2008/09 TRSen, utan att hitta nått heh.

Inte supersugen på att hitta något begagnat heller :(

Brädan är ju iofs bland de hårdare, skulle ju kunna funka trots allt. Jag hade nog nästan köpt TRS:en. Känner du att den inte passar så går det ju att sälja vidare den, värdeminskningen torde ju inte bli jättestor med tanke på att det är fjolårets modell.

Mmm funderar fan på att slå till på den ändå. Det är jhu det att jag har satt en budget till 5-6000kr. för annars har jag en tendens att kunna rulla iväg till hur mkt pengar som helst. Så det är inte pengarna i sig som är problemet hehe.

Har mailat och frågat butiken som säljer den och se vad dem har o säga.
Annars är de att försöka kolla upp något annat.

Fan inte lätt att hitta brädor när man är i min vikt/längd.

Bananatech verkar väll dock skala av en storlek på brädorna, så att de finns en Travis Rice BTX 161,5 cm

tack för svaren Larm!

Surfbuss sa:
Mmm funderar fan på att slå till på den ändå. Det är jhu det att jag har satt en budget till 5-6000kr. för annars har jag en tendens att kunna rulla iväg till hur mkt pengar som helst. Så det är inte pengarna i sig som är problemet hehe.

Bananatech verkar väll dock skala av en storlek på brädorna, så att de finns en Travis Rice BTX 161,5 cm

tack för svaren Larm!
Förstår vad du menar att det är svårt att hitta brädor i din längd. Har exakt samma problem :P

Men jag tror nog att 162 bräda kommer funka bra som Allround bräda. Beror la lite på hur aggressivt du kör i pisten och även på hur duktigt du är som åkare också.

Min pist/offpist bräda som jag kör på är 168W. Men som du säger så har jag också hört att man kan gå ner lite i längd på banan brädorna.

Köp och testa tycker jag när du får ett sån bra pris.

För det priset blir en 08-09 TRS 162 MTX riktigt bra för dig! Optimalt skulle kanske vara en TRS 167 BTX eller kanske en Skunk Ape 168 BTX eller kankse en GNU Riders Choice 166W BTX eller kanske en Smokin KT-22 166W DTX. Det finns faktiskt rätt bra med brädor för oss lite mer vuxna:D

Förresten såg jag att en bekant sålde en GNU Riders Choice 166W BTX på Blocket. Det skulle nog vara ett mycket bra köp.

Surfbuss sa:

tack för svaren Larm!
Jag brukar också ha lite problem när det gäller brädköp, dock är det inte längden som är problemet utan bredden. Blir svårt när man har storlek 13;)

Hjälper gärna till med det lilla jag snappat upp;)

Hehe, ja det är svårt.

Ska ta och fundera lite nu på hur jag vill göra. Om jag ska ta den lite korta TRSen eller den begagnade GNU riders choice.

Blir för dyrt med en Lib tech för 6000 +2000kr bindningar.

Tillbaka
Topp