Angående Shemshak, "IRAN"

soetiranie

Ny medlem
Hejsan! Jo det är såhär att jag har hört från ett hotell när jag åkte skidor i Dizin, att Shemshak är nere för att ÄGAREN av bergen har kommit från USA och har stängt backarna. Gubben ärvde backarna vid 15-20 års åldern av sina föräldrar som köpte backarna innan revolutionen.

kortfattat, Shemshak är stängd.. Ingen vet hur länge eller varför exakt. Men de som hade tänkt åka dit så rekomenderar jag Dizin. Bra pudersnö.

Uppdaterar när jag hör något nytt.

vänta nu... Är det inte så dä man gör för att få ett helt berg för sig själv? :P söt iranie. puss påreej

Wippeh menade nog att han stänger ner de för att få köra själv... orört pude var fan man än tar vägen =)

Rikard_o jag var i dizin, kom hem i lördag den 13 januari. innan jag åkte till sverige snöade det 3 decimeter på 6 timmar i Tehran.

om man säger såhär, snön var UNDERBAR. värdret var UNDERBAR..

när jag var där fanns det cirka 250 poliser+ 300 civila.. det spelade ingen roll.. man kunde ändå åka fritt. fanns HUR många som helst som åkte omkring.. Finns pudersnö på kanterna av bergen, finns folk som träffas och går upp till toppen till ett berg övernattar och sedan åker offpist ner

värdet var katastrofalt bra! helt otroligt, solen sken så mycket att jag svettades.. körde utan jacka stortsätt hela tiden tills skuggan föll..

Tar cirka 30 minuter för en DUKTIG person att komma ner från Gholle med fullfart, dvs.. Störtlopp ner.. Vanligt tar cirka 1 timme och 15-20 minuter.

När jag var där träffade jag Massor med svenskor, vårt hotell fanns 3 svenskor, 2 familjer var våra grannar i hotellet. Norskar, folk sket i alperna för att åka i Iran..

frågor så är det bara ställa till

Var där 05 så vet läget ang pudret. Men verkar som det börjar bli lite väl poppis bland svenskar/norrmän nu om jag förstår dig rätt..? Men hur var snöbasen, rejäl eller?
Och det där med snutarna, är det en ny grej eller? För två år sedan var det två lirare i grön uniform och mycket mer i uniform såg man inte till förrutom under ett par dagar då iranska armén gjorde tappra försök att lära sig åka utför..

haha, liftarna där går ju hur långsamt somhelst! :) Men det är ju inte för liftarna man åker till Dizin.. Så snön, hur var läget? Rejäl bas som grund nu?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp