Animerad karta?

Heinz_p

Aktiv medlem
Animerad karta?
Jag vet att det sitter vissa rävar som är ganska duktiga på redigering och animering i tex Illustrator, After Effects och PS.
Skulle behöva lite hjälp:)

Jag har tänkt använda ett liknande upplägg som Swedish Posse gör i Override, dvs: http://img329.imageshack.us/img329/355/kartayv1.png

Jag har en världskarta som inte är för detaljerad och där kontinenterna är urklippta. Men hur gör jag sedan för att, på enklast sätt ändra utseendet så att det blir liknande det i Override?

Tack på förhand!

Animerad karta?
är de inte bara en bild dom gjort om i photoshop som dom lagt in ovanpå klippet då?
eller rör de sig massa pilar å text å grejjer?

Animerad karta?
Själva animeringen av prickar som hoppar och pilar kan jag fixa i After Effects. Problemet är att, någorlunda högupplöst och på ett enkelt vis få till en sådan världskarta från en vanlig karta:)

Animerad karta?
Från en "normal" världskarta till en mer pixlig, enfärgad karta?

I photoshop får du ju börja med att markera allt (alla kontinenter alltså, inte havet, men om det finns
kvar ska du ta bort det först...) och sen bara färga allt till den färg du vill ha (alt-backspace brukar
väl funka bra). Sen finns det ju filter/effekter... tror det heter pixelize eller mosaic... orkar inte dra
igång ps för att kolla. Nästa gång jag jobbar med det ska jag se, om du inte löst det innan dess.

Eller missförstod jag frågan?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp