Ankarlift

lina_85_se

Ny medlem
Ankarlift
Ska nu i väg för 3:e gången i mitt liv på skidsemester.
Bara ett problem: Jag kommer inte alls överrens med ankarliften. Hoppa på=Inga problem Åka=Inga problem, men hur i hela helsiktet kommer man av lättast???? Det slutar ALLTID med att jag fastnar i jackan eller något och ligger där i snön högst upp, efter att ha släpats en bit, fullt med snö överallt och verkligen i vägen för alla andra :-)
Knapplift är inga problem

Ankarlift
när du kommer upp så tryck bygeln neråt istället mot knävecken och vrid dig ut från liften åt de hållet du ska av åt så borde det gå bra.. äsh vafan det är ju bara att prova och hoppas det funkar! testa tillräckligt många gånger så ska du se att du har det sen ;)

/jeppe

Ankarlift
Hm..okej så inget Kebabtroll.

Jeppenator;

Jag skulle vilja hävda att det är just så man fastnar med jackan!

Lina;

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svar. Jag trodde du var någon annan!

Ta tag med handen precis i "korset", "T"-kopplingen så att säga. När du har handen där, flytta ut byggeln från kroppen och häng i de sista metrarna innan du släpper. På så sätt slipper du fastna med jackan i sista sekunden.

Ankarlift
Jibberisch sa:

Jeppenator;

Lina;

Ta tag med handen precis i "korset", "T"-kopplingen så att säga. När du har handen där, flytta ut byggeln från kroppen och häng i de sista metrarna innan du släpper. På så sätt slipper du fastna med jackan i sista sekunden.
Jag brukar Vrida bygeln 90 grader ner mot backen och sen släppa...

Ankarlift
Kebabmannen sa:
Jibberisch sa:

Jeppenator;

Lina;

Det var nog det jag ville få fram tror jag.

-Ta tag i körset.
-För ut bygeln.
-Vrid.
-Häng.
-Släpp.

Vad tror du?

Ankarlift
Jibberisch sa:
Kebabmannen sa:
Jibberisch sa:

Jeppenator;

Lina;

Det var nog det jag ville få fram tror jag.

-Ta tag i körset.
-För ut bygeln.
-Vrid.
-Häng.
-Släpp.

Vad tror du?
Det var enklare att förstå! (är bara lite trött idag)

Ankarlift
T-liften är väll ganska optimal om den har hängt med så länge? finns väll en anledning att den inte har förendrats??
ända grejen jag som snowboard åkare skulle komma på är väll att göra "bygeln" lite plattare.

lycka till!!

Ankarlift
Ska nu i väg för 3:e gången i mitt liv på skidsemester.
Bara ett problem: Jag kommer inte alls överrens med ankarliften. Hoppa på=Inga problem Åka=Inga problem, men hur i hela helsiktet kommer man av lättast???? Det slutar ALLTID med att jag fastnar i jackan eller något och ligger där i snön högst upp, efter att ha släpats en bit, fullt med snö överallt och verkligen i vägen för alla andra :)
Knapplift är inga problem
Mina barnbarn fick lära sig detta i skidskolan för 4-6 år: knuffa undan ankaret när du ska stiga av. Funkade för dem.

Tillbaka
Topp