Ankel strapen för kort

M-Hansson

Ny medlem
Ankel strapen för kort
Fick hem ett par Union Contact bindningar idag och tänkte justera in dom efter bootsen.
Allt passar verkligen bra förutom att ankel strapen är typ två hål för kort för att den skall hamna centrerad över booten.
Är det någon som har liknande problem som har någon bra lösning för jag vill verkligen ha dom bindningarna.
Skall tilläggas att det är storlek 9 på bootsen i en M/L bindning så det skall ju passa.
Jag har inte lust att flytta bak hälkappan mer för då blir inte booten centrerad.

Ankel strapen för kort
Brukar gå att justera längden på strapen (motsatt sida från spännet oftast) på de flesta bindningar. Nu har inte jag Union men vanligtvis är det en liten skruv som ska lossas så att man kan flytta ut fästpunkten. Har du justerat den till längsta läget?

Om du gjort det och det fortfarande är problem så hör av dig till butiken du handlat av eller till Union direkt så kanske de har nån lösning. En strap från en större bindning borde ju vara längre tex.

Ankel strapen för kort
Jag har kontacktat butiken så vi får se vad som händer.
Det verkar som det är samma storlek på strapen på L/XL (endast fyra hål att justera på) så tyvärr går det inte att gå upp en storlek på bara strapen.

Fortsättning följer.

Ankel strapen för kort
kontakta mob distribution och fråga dom. nog fan tror jag att själva strapen är större till l/xl samma antal hål men "lädret" är större /längre

Ankel strapen för kort
markumattsson sa:
Dom sitter i samma skruv så nej.
Hålen på baklampa är för rotation justering.
Sitter i samma skruv, ja. Men om du justerar bågen bakåt så sitter väl skruven kvar på samma ställe som tidigare eftersom den även sitter i plasten som bottenplattan är gjord av? Alltså borde en justering av hälbågen påverka möjligheten att centrera strapen.

Ankel strapen för kort
Doughboy sa:
markumattsson sa:
Dom sitter i samma skruv så nej.
Hålen på baklampa är för rotation justering.
Sitter i samma skruv, ja. Men om du justerar bågen bakåt så sitter väl skruven kvar på samma ställe som tidigare eftersom den även sitter i plasten som bottenplattan är gjord av? Alltså borde en justering av hälbågen påverka möjligheten att centrera strapen.
Hålet är i heel cupen spåret I plasten så nej.

Ankel strapen för kort
Verkar konstigt med storleken ändå tycker jag. Ett par US9 i M/L borde ju vara så mycket "middle of the road" som det kan bli. Körde ett par Force i M/L med mina Vans i storlek US11 utan några problem med centrering av strapsen.

Tillbaka
Topp