Annecy, Chambéry

Tottan

Ny medlem
Annecy, Chambéry
Hej efter många om och men beslutat mig för att läsa franska i Annecy eller Chambéry så jag undrar om det är någon som har varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Vore oxå kul o få kontakt med personer som skall dit eller tänker åka dit så skriv gärna ett inlägg i min gästbok

Ha d

Annecy, Chambéry
Hejsan, i Chambery lärde jag mej cykla enhjuling!

Jag har besökt Chambery tre gånger under mina levnads år och det är en stad som är väldigt mysig, gammal stad fast som växer i snabb takt. Jag är endast 17 år än så länge så jag kan inte säga dig något om hur det är att studera där.

Gillar du natur så är det jättefint, precis vid Alpernas rötter. Jag vandrade upp på de omgivande bergen och det är underbart när man är uppe på toppen och ser allt.

Annecy, Chambéry
Tja!!

Har inte pluggat där, men var där i augusti och det var grymt!! Har varit där en del på vintrarna förut och det är bara att rek!!

Annecy, Chambéry
Annecy e en grymt nice stad + att det är nära till Geneve och Chamonix... Klart att rekomendera före Chambery!!

Annecy, Chambéry
Hej!
Jag har pluggat franska i Annecy! Klart trevligare stad än Chambéry och mindre svenskar. Mycket skidåkning och roliga upptåg! Rekommenderas!

Annecy, Chambéry
Hej! Var i Annecy för två veckor sen i en timme. Det var en trevlig liten stad som påminde mig lite om venedig iallafall där jag gick. Nära till Chamonix och många fler schyssta skidorter-

Tillbaka
Topp