Jadin
Ny medlem
Ännu en tråd om bindningar
Hej! Nu är det så att jag har tänkt att investera i ett par nya lagg.
Har läst runt mycket och kommit fram till att det blir ett par Line Prophet 100, 186 cm. Då jag har tänkt att lära mig åka offpist men vill även kunna åka pist, därimot ingen park.
Jag är 187 cm lång och väger 70-75 kg. Åker hårt och gillar att stå på.
Nu till frågan. Jag funderar på vilken bindning jag ska köpa till dessa.
De som finns på sidan där jag har tänkt att beställa har bra pris på både Marker Griffon och Jester.
Det stora dilemmat är om griffon med DIN 12 kanske är för lite, plus att det verkar vara lite sämre kvalité än Jestern, det är vad jag kommit fram till när jag läst här på forumet iaf.
Jag har ju tänkt att ha skidorna ett tag.
Ett annat alternativ är väl kanske salomon STH 14. Jag vet att många här på forumet inte gillar Marker och skulle ta STH alla dagar i veckan.
Det jag ska tillägga är även att jag har ganska stora fötter.
Sulmåttet på pjäxan är 347mm om det har någon betydelse för vilka bindningar jag ska välja?
Vad tycker ni? Jag har en fruktansvärd beslutsångest.
Har läst runt mycket och kommit fram till att det blir ett par Line Prophet 100, 186 cm. Då jag har tänkt att lära mig åka offpist men vill även kunna åka pist, därimot ingen park.
Jag är 187 cm lång och väger 70-75 kg. Åker hårt och gillar att stå på.
Nu till frågan. Jag funderar på vilken bindning jag ska köpa till dessa.
De som finns på sidan där jag har tänkt att beställa har bra pris på både Marker Griffon och Jester.
Det stora dilemmat är om griffon med DIN 12 kanske är för lite, plus att det verkar vara lite sämre kvalité än Jestern, det är vad jag kommit fram till när jag läst här på forumet iaf.
Jag har ju tänkt att ha skidorna ett tag.
Ett annat alternativ är väl kanske salomon STH 14. Jag vet att många här på forumet inte gillar Marker och skulle ta STH alla dagar i veckan.
Det jag ska tillägga är även att jag har ganska stora fötter.
Sulmåttet på pjäxan är 347mm om det har någon betydelse för vilka bindningar jag ska välja?
Vad tycker ni? Jag har en fruktansvärd beslutsångest.
Senast ändrad: