Äntligen...

Surferic

Medlem
Äntligen...
har komunen eller vilka det är som är ansvariga börjat sopa bort grus från gator och cykelvägar. Nu kan man börja åka longboard på allvar igen.

Sidewalksurfin" regerar!

Äntligen...
Japp då ska man ut å surfa långboard i eftermiddag... en hobby som man också får njuta utav fart vind i håret... Blev ju ingen surfing på vättern igår! trots nordväst vindar som brukar vara helt ok! ”vid gränna”

Äntligen...
Longboard är en längre typ av skateboard med stora hjul och bra rull. som man rullar runt och svänger med. Ungefär som en snowboard, surfboard på asfalt.
Skit kul! Måste testas!
Jag var ute och åkte idag faktiskt.

Nån som har nån bra backe och rekommendera? Den ska va lång och ge en massa fart.

Rulla på/ LIFTWAFFE

Äntligen...
men varför måste longboardsen vara så satans dyra för? finns det inga bra alternativ för oss med en smula ansträngd ekonomi?

Äntligen...
Hmm, man kan ju alltid:
-sno morsans strykbräda.
-titta i farsans skrotlåta å knåpa ihop något som liknar truckar.
-springa iväg till ishallen och leta upp fyra puckar.

Nej allvarligt. Du kan bygga en form och limma ihop flera tunna plywoodskivor till en bräda. Plywood och ett bra lim är dock inte gratis. Truckar och hjul blir det nog värre att fixa själv.

Äntligen...
men låt oss nu, ren teoretiskt, säga att jag lyckas hitta en begagnad longboard. Hur mycket ska jag behöva betala?

Äntligen...
priset på en beggad har ju helt med och göra vad det är för skick på den och vad det är för typ av bräda,hjul och truckar.
Jag kan sälja en av mina brädor för en 500 balobas.
En ny longboard är ju inte så dyr om man jämför med vad en vanligt bra skateboard kostar. det är samma pris. Och köper man en longboard så får man ju mycket mer bräda för pengarna.
Men cleanste är att kör på ett hemmabygge

rulla på!

Äntligen...
Härligt, härligt men farligt, farligt...

kraschade för snart en månad sedan i backen ner från sjukhuset i Åre och kan fortfarande nästan inte gå som folk. Ingen skidåkning efter olyckan och det var lika bra att åka hem.

Gör också jäklans ont när man ska dra på sig den trånga våtdräktsdojjan.

Äntligen...
alla blivägar är ju alltid grusfria så där kan man åka jämt. min longboard säsong börja i februari...

nån som kommer till högdalen 31 maj?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp