Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Om man kollar på filmen där dom "flärpar" ner skidan mot snön för att visa hur stum den är gentemot den vanliga skidan som studsar så ser man ju stor skillnad på underlaget. Tror inte den "vanliga" skidan hade studsat något om man släppt den mot platt mark.
Verkar som en helt sjuk konstruktion/idé och filmerna känns som värsta tv-shop reklamen. Jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med denna "revolutonerande" uppfinning.
Men jag måste också säga att jag tycker det är sjukt kul med nya idéer hur galna dem än må vara. Skänt med människor som tror på sin grej och tar fram något nytt. Dessutom ska man ju inte såga något som man inte har testat.
Tydligen har skidorna funnits några år. Min gissning är att skidorna kan fungera för medelgoda åkare som åker i välpistade röda och gröna backar. Det verkar också vara det segmentet man riktar sig mot. Om man skall vara elak: otränade amerikaner i övre medelåldern. Jag totalsågar inget innan jag själv prövat, men med de måtten är de i alla fall inget för offpist åkning.
Hmm.. Motsatsen till rocker? Verkade helt sjuk mjuka då de flexade dem också. Kanske skulle funka till att lära skidskolelever att åka på skär, och till medelgoda åkare i medelåldern som kör enbart i medelsvåra pister. Med en liten omkonstruktion och en bredare skida skulle de kanske gå att gå på tur med också.