använder du hjälm?

använder du hjälm?
Jag använder hjälm av flera olika anledningar bl.a. att den värmer mycket bättre än en mössa. Har aldrig frusit när jag haft hjälm, trots -25 grader och storm. Sen p.g.a. att den har räddat mig från att få jävligt ont ett antal gånger. Sen att den ser rätt snyggt ut om man har en snygg hjälm.

Undrar hur det skulle bli om det blev lag på hjälm vid utförsåknig...
Vad tror ni?

använder du hjälm?
Använder själv hjälm emellanåt men kan se att detta har nåt en märklig typ status i att använda hjälm... Se alla detta års skidresorkataloger där alla "så kallade guider" (kalla dom gärna reseledare) använder hjälm. Detta kan sända en felaktig signal till alla svensson-skidåkare att det är farligt att åka skidor... Skerdetta så betyder det att mindre folk fortsätter att åka skidor och detta medför att.... ja om ni fattar nåt så betyder så betyder det inte mer puder för alla andra... Så,,,, kära vänner - nån sorts "hjälmlag" kan ju suga bajskuk i helvetet... Dom som tycker att ni åker så fränt!!! att ni behöver det - använd hjälm o ryggskydd. Jag gör det när det krävs. I annat fall - så väger det - glöm aldrig det...

använder du hjälm?
Hjälm: MYCKET BRA

Ingen Hjälm: SÅ DUMT DET KAN BLI. MAN BLIR INTE KNÄPPARE ÄN SÅ!

// Jeppe Gillar Hjälm!

använder du hjälm?
Jag använder inget skydd nu (eller har använt, just nu är det väl ganska självklart att jag inte har skydd....)

Har brutit handleden en gång så ett tag körde jag med handledsskydd men dom åkte av efter ett tag men jag ska nog dra på dem igen...

Letade efter en bra hjälm förra året, men hittade ingen som jag gillade så jag körde utan, men det börjar väl bli dags att köpa en nu?

Någon som kan tipsa om en bra och snygg hjälm? Kanske även ryggskydd, inte kul att skada ryggen heller... + att om man känner sig säkrare så vågar man dra på mer och göra värre saker och det är ju alltid kul =P

använder du hjälm?
Angående "lag på hjälm" så kan jag berätta att på flera orter här i Usa så är det förbjudet för barn att åka utan hjälm. Jag har inte forskat i vilken ålder som gäller för att räknas som barn.
Själv får jag ofta höra: "ska du aldrig växa upp" så därför åker jag med både hjälm o ryggskydd...=)

använder du hjälm?
Klart man har hjälm men när jag var yngre och omogen så var det ju inte tal om hjälm.....men nu vill jag inte åka utan skitskönt ju..

använder du hjälm?
Klart man använder hjälm. Inget kul om slår i skallen och har en skada för livet bara för att man inte använder hjälm.
Det är ju rätt puckat att bara säga att jag använder hjälm när jag hoppar, men det är väl minst lika farligt och köra fort och åka in i nån eller att nån liten skidunge åker rätt på dig.

Jakob> Protec har grymt sköna, snygga, och billiga hjälmar. Kör alltid med den. Finns på stadium och andra sportaffärer.

använder du hjälm?
Utan hjälm skulle man nog varit ganska förlamad just nu och haft ganska många hjärnskakningar och varit ganska halvdö just nu

Senast ändrad:
använder du hjälm?
Soklart man har hjälm så man inte slår ihjä sig i parken occh backen..Skall skaffa ryggskydd också i veckan nu.

använder du hjälm?
Har både hjälm och ryggskydd.. men det är inte för att jag är dålig på att åka, utan alla andra idioter som inte kan åka och kan komma och köra in i en i full fart!!!

använder du hjälm?
självklart har jag hjälm och ryggskydd

en vis person sa en gång på freeride(kommer inte ihåg vem eller vart): "att åka utan hjälm är som att åka utan byxor"

använder du hjälm?
Det är coolare med Hjälm än att inte ha om man typ är ung 5-18 år eller nåt det skyddar jävligt gött också om du slår i ett träd eller rail stången

använder du hjälm?
Yes, klart man har. Jäkligt coolt annars att slå i huvudet och ligga medvetslös i backen... Precis 1faceplant1, att åka utan hjälm är som att åka utan byxor. :)

använder du hjälm?
japp, ny hjälm för i år. Ryggskyd alltid. faktisk så kör jag med höftskydd oxå riktigt nice när man kommer lite of railen.

använder du hjälm?
TT-JONTHE sa:
Det är coolare med Hjälm än att inte ha om man typ är ung 5-18 år eller nåt det skyddar jävligt gött också om du slår i ett träd eller rail stången
så det är inte coolt sen??
hjälm är jävligt bra att ha och coolt jämt. coolare med hjälm änn att vara invalid för man inte hade någon. oavsett ålder

använder du hjälm?
Jag skulle inte sälja min hjälm för nått, svettas nästan aldrig i den och den kliar aldrig och ramlar aldrig av när man hoppar o droppar, sjukt skönt =) Säker är den också sägs det, efter att ha varit typ x antal centimeter från närkontakt med ett rail med ryggen som kunde slutat riiiiktigt illa kör jag även med ryggskydd nu, ganska varmt o cosy faktiskt :)

Senast ändrad:
använder du hjälm?
självklart har jag hjälm jag är ju inte dum i huvudet.. ;-)

finns inte en enda vettig anledning att inte ha hjälm..

använder du hjälm?
Jag åker med hjälm, har åkt utan förut o smällt i lite men efter ja började använda hjälm så vurpade ja på ett rail ganska hårt o utan hjälm vill ja inte ens veta vad som hänt.. Hjälm sen dess.

använder du hjälm?
har dragit 2 rejäla hjärnskakningar med och utan hjälm, kan tillägga att den med hjälm så hade jag inget närminne i 24h och sa samma meningar om och om igen. Var en större krash dock...
klart man kör med hjälm, ser ingen direkt anledning att inte ha, fast det är klart vissa vill ju skaffa sin respekt i liftkön istället för i backen;)
Peace

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp