Äpple

Josslo

Ny medlem
Äpple
Tjena. Vilken e din favorit sort av äpplen? Kanske e lite ointressant men vill ha lite nya tips på äpplesorter. Finns ju så många å man orkar ju inte prova alla!

Å när jag ändå e igång? Någon som ska upp till hemsedal under 1.a maj på avslutningen ?

Äpple
jag gillar det äpplet som snövit äter.. det är väldigt saftigt och man känner sig så konstig efter, det är det som är det bästa.

Det är ett äpple jag rekomenderar starkt!

Äpple
Jag har ingen aning om olika äppelsorter men dom gröna tycker jag är absolut godast! Men dom får inte vara så där mjöliga för det är inte gott alls!

Äpple
De ska inte vara såna gröna som är besprutade med insektsmedel så de ser ut som om dom är klarlackade. de smakar illa.

Äpple
jag vill rekomendara royal gala ett rött äpple som är väldigt saftigt och fruktigt finns i den flesta mat butiker..

Äpple
Golden Delicious är lätt godast, härligt stora, inte så sura men grymt fin smak. Gott skal oxå! Det är dom som är gula/ljust gröna. Granny Smith kan vara goda, men ibland är dom lite väl besprutade och man får ta valla-väck för att få bort den vaxiga ytan...

Äpple
okej, gröna som glänser så mkt så att man ser sig själv i som en spegel kan smaka lite konstigt...men dom e ack så snygga! Royal gala har jag smakat..gillar dom!

Äpple
dom gröna har så starkt skal att det fasnar mellan tänderna och sen får man jätte ont..=( "royal gala" lätt godast sen gillar jah alla äpplen av märket scott..=)

Äpple
de röda e grymt goda särskillt när man ska tävla.. Man får värsta kicken o kan typ testa allt. annars föredrar jag de gröna men skalet fastnar mellan tänderna, det är helt insane man får hets och måste gå te tandläkaren.

Äpple
och tand läkaren äre ju dyr.. häre gud... med andra ord är det rena rånet att köpa grönaäpplen.. men som alltid alla scott äpplen äger..

Äpple
Allra bästa är dom gröna äpplen av den suraste sorten..Minns inte vad den sorten heter..Kanske något Granny Smith minns inte,.,

Äpple
ey kina äpplena äger ju alla dom e förpackade i värsta köttfärs plastgerjen ni vet hur d ser ut dom e fett nice

Äpple
fan va gott me äpplen :D
måste gå ta ett, ett grönt surt äpple, dome godast, vet ej vad dom heter dock.

se uppför maskar bara ;D

Senast ändrad:
Äpple
De jag inte gillar är adamäpplena! Om de inte tillagas rätt dvs.

1. Köp hem en 4a st adamsäpplen, finns på Ica i charken, kostar ca 100kr/st. (Fin mat snackar vi här)
2. Dela dem med en vass kniv (viktigt då de är rätt svåra att dela) i 4 bitar.
3. Fräs smör i en panna. När smöret är gult tillsätter du hela vitlöksklyftor.
4. När vitlökarna har fått lite färg tillsätter du de skivade adamsäpplena. Lägg ner dem föriktigt då de kan vara sköra, samt att du kan få stekflott på dig som stänker upp om du är slarvig.
5. Låt steka i ca 5min.
6. Servera med potatis och lingon.

Smaklig måltid

Äpple
galia eller vad dom heter är godast. man klämmer lite på dom för att se om dom är i rätt mognadsstadie, det ska svikta LITE när man kör tummen i.

Äpple
Gröna äpplen är ack så goda. Men skalet fastnar i tänderna vilket kan vara jobbigt. Så därför föredrar jag festis med äppel smak ;)

Äpple
Jag ær på 1 maj festivalen & rockar! Agerat modell før Helly Hansen & ær riktigt nøjd med det

Äpple
Æplle frågan skiter jag i, nu ska jag bli full igen.
Vilken øl ær godast?
After-Skii ølen, skit i mærke bara du blir full!

Äpple
brukar oftast äta pallat äpple, det är en sort som växer på tomtar som gamla gubbar och käringar äger. stulet smakar alltid bäst.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp