är åre bra???

• Trådstartare Trådstartare huggygoose
  • Start datum Start datum
H

huggygoose

Guest
är åre bra???
jag bor i sälen men jag har aldrig vart i åre och jag undrar bara om det är bra???
jag har hört massa bra om bräcke iallafall!

är åre bra???
Tycker jag inte. Åre är så överskattat som skidort. Bara för att de är där vissa tävlingar hålls som anses vara mer respektabla än andra så innebär de inget direkt...

Skall du sattsa på ngt i Norden som har ngn jämförelse till Alperna skall du absolut åka till Hemsedal i Norge. Nog för att de är dyrare men utelivet anser jag vara ikapp Åre nu och skidåkning,pistning,offpist mm är överlägsen...

MVH -Robban-

är åre bra???
Det beror ju på vad du vill åka. Jag har åkt i Åre snart i 7 år och jag kan säga att Åre erbjuder det mesta. Pisterna är nästan alltid tipp topp förutom på eftermiddagarna på högsäsongen. Bräcke öppnar inte direkt men när det är väl klart så är den grym. Det är ju Jon olsson som shape:ar så han borde veta hur en park ska se ut. Sen är offpist åkningen inte så mycket att hänga i Julgranen på försäsongen men när det är bra i februari är det världsklass. Ett stort minus är vädret. Är det fint hemma(Jag bor 7 mil därifrån) Så är det dåligt väder där. Men när det är fint oj oj oj. Så resultatet blir
-Pist 5/5
-Jibbing 4/5
-Offpist 3/5

Men allt detta beror på vilken månad man åker dit. Åre har dessutom mycket med liftar och fin fin service. Men svindyrt.

+Åkning i världsklass
+Stort utbud av åkning
+Fin fint party

-Mycket folk ibland
-Dyrt
-Kan vara riktigt dåligt vissa dagar. men då är Cafe sport ett bra alternativ

Ride on

är åre bra???
jag skulle nog säga att det är bra. kanske lite väl mycket transportsträckor för min smak, men annars högsta betyg.
/s

är åre bra???
själv tycker jag fortafarande att åre är det bästa stället jag åkt på även fast jag bott här hela mitt liv. det beror ju lite på vad du är ute efter men om du vill hoppa bör du helst inte vara nybörjare..

är åre bra???
om du jämför med sälen, eller föressten det går inte att jämföra =))

ja tycker det är grymt bra åkning där....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp