Är Atomic Backland Carbon kompatibla med Kingpin 13?

kalpsjo

Medlem
Är nybörjare på techbindningar, köpte pjäxor förra året, söker nu beg skidor med bindningar och hudar.

Är Atomic Backland Carbon kompatibla med Kingpin 13? Google ger inget tydligt svar. Har hittat någon som använt en sån här Dynafit-adapter, men vågar inte chansa.

Någon här inne som sitter på svaret?

Nej, de är ej kompatibla med king-pin, men kommer funka med adaptern.

Skulle annars rekommendera att köpa Marker Alpinist, prisvärd och stabil ren pin-bindning. Men du kan skippa skistoppern då den är opålitlig.

Nej, de är ej kompatibla med king-pin, men kommer funka med adaptern.

Skulle annars rekommendera att köpa Marker Alpinist, prisvärd och stabil ren pin-bindning. Men du kan skippa skistoppern då den är opålitlig.
Tack, jag vet att de inte är kompatibla, undrar alltså hur kompatibla är de MED adaptern. Med adapter, är det en 100% match, eller bara halvbra? Adaptern är ju för Dynafit och verkar inte vara perfekt för denna pjäxan. Eller är den perfekt?

Kan hålla med om svaret att välja Alpinist fast jag älskar Kingpin för det den gör.
Men förstår inte det med skistoppern? Den är väll inte sämre än andra?

Tack, jag vet att de inte är kompatibla, undrar alltså hur kompatibla är de MED adaptern. Med adapter, är det en 100% match, eller bara halvbra? Adaptern är ju för Dynafit och verkar inte vara perfekt för denna pjäxan. Eller är den perfekt?
Ja, den kommer att passa lika bra som på en TLT.

Men skulle fortfarande överväga att köpa en lättare bindning som kommer lira bättre med din lättare pjäxa.

Kan hålla med om svaret att välja Alpinist fast jag älskar Kingpin för det den gör.
Men förstår inte det med skistoppern? Den är väll inte sämre än andra?
Tycker att det är en lite väl vek konstruktion. Har slitit sönder stoppern när man ska gå från gåläge till åkläge. Även de två små metallstiften som låser stoppern tenderar att krångla när det kommer in snö/is.

Så jag tycker att leash är ett bättre alternativ på Alpinisten.

Håller helt med. Har haft många situationer där gästers alpinistbindningar krånglar med lås mekanismen.

Tillbaka
Topp