äR brädan för liten för mig?

Millz0r

Ny medlem
Funderar på att köpa en bräda som är 148cm. Jag är själv ca 173. Är brädan för liten?
Skall användas till 70% park:)

Jag väger 73kg!

Senast ändrad:
Själv är jag 183cm lång och kör med en bräda som är 156cm. Jag har fått höra att brädan är som bäst när man har den mellan nyckelbenet och hakan. För mig fungerar detta utmärkt.

Jan-E sa:
Själv är jag 183cm lång och kör med en bräda som är 156cm. Jag har fått höra att brädan är som bäst när man har den mellan nyckelbenet och hakan. För mig fungerar detta utmärkt.
Det beror ju på vad för åkning du vill ha den till..du kan ju inte säga att 27cm kortare bräda än sig själv är optimalt i puder t.ex.

Angående mitt tidigare inlägg så är det för jag tycker att det är en jävla feg genväg att gå att välja en kort bräda som bara funkar bra i parken om man även åker annat , man kan lära sig att snurra bra med en längre bräda och då får man också bättre åkning överallt.

Sen om man kan åka riktigt bra så kan man ju självklart använda brädor till fullo utanför deras ram. Jag åker på en Bataleon ET 157 med flex 5-3-5 (jag är175 väger nära 90) och ligger på djävelusiska skär när jag vill det. ( helt utan forwardlean).....för att hinta till en annan tråd.

Senast ändrad:
Som sagt jag delar bara av min erfarenhet, för mig fungerade det med en 156 och jag var nybörjare dessutom. Har inte sagt om det är rätt eller fel.

Tillbaka
Topp