Är det bäst att jibba med Burton custom eller Burton dominant?

Domargard

Medlem
Har nu ett svårt val framför mig. Jag har en sleten 02 burton custom bräda som jag åker i parken med. O det e helt ok. Men nu kan jag få köpa en burton Dominant 04 för 1000:-. Vilken tror ni e bäst att jibba med?

Tacksam för alla svar!

Ja tror inte att dominant är bättre, är 02:an den oranga? eller är det 03an.... dominant är nog bättre i feta hopp, men vete fan annars.. den är så jävla styv!!! fast ändå, 1000kr fett bra pris

Custom är en freestyle/freeridebräd
Dominant är en freestylebräda

Custom hör hemma på hela berget
Dominant hör hemma i parken

Skulle jag säga det och att den är styv hmm har aldrig testat en burton bräda jag tyckt haft för hårt flex....

För styv? Tss... Köp en Morrow Esacpe (görs väl troligen inte längre) så får ni känna på styv bräda...

ha ha ha ha Tufo-X, vad f-n snackar du om?!

"dominant bra i feta hopp, den är så jävla styv!!!"

ha ha ha, dominant är en JIBbräda. twintip, buttery och allmänt nice för lattjande i parken...

och ska du inte köpa dominanten så får du gärna berätta vart du får ett sånt pris, ja är intresserad! =)

jag vill oxo köpa den dominanten isf....fick bra förklarat för mig varför den va så bra i parken av en bra försäljare...lätt lurad ja e,köp dominanten tro inte du blir missnöjd.

John

Jib = Dominant för den e mjuk och följsam på kink railsen :)

allround = Custom bra att hoppa lite med å det e INTE dominanten asså.. då måste man fan landa perfekt annars så böjjer sig den lilla dominanten som en nykokt spagetti :)

Tjenare.

Custom brädan är som sagt en allround bräda, den är till för hela berget. men den fungerar hur fint som helst i parken också.

Dominanten däremot är designad just för park vilket gör den till ett bättre val i parken. och när du får en 04 för det priset skulle jag inte tveka till att köpa den ;) grymt skön bräda!

/Jonas

ok jag börjar hajja. med burton dominant är det lättare att raila med men är alldeles för mjuk att hoppa med?

kan det stämma?

tack för alla svar!

Det beror lite på vad du gillar. En hård bräda kan ge mer "pop" när du ollar.

tycker dom flesta av burtons brädor är för mjuka.åkte en vecka på custom 158 i vintras och tyckte den var på tok för mjuk för att va en bräda för hela berget.tyckte den vek sig i skären och fladdra i fart, men den var rätt skön att jibba med

ok då är det burton custom som gäller? om man sja jibba i hela parken alltså...?

det är nog inte fel att köpa ny bräda.. den du har är snart 3 år gamal juu.. kanske lite sliten?????
eller jag vet inte.

1000kr??? Shit va billigt! När det dessutom är burton, Warp-brädorna är ju typ 3000 spänn dyrare! Ialla fall vissa...

Tillbaka
Topp