är det för stora hopp i våra parker?

töntigt inlägg.. ör du feg får du fan skylla dej själv. åker man i svarta gör man det åker man inte i svarta gör man itne det!

Asså ibland kan dom va stora;) Men de skulle vara soft om dom kunde börja me ett hopp på typ 8 meter, och efter de blir de större och större. För då e man så jävla på G så då märker man inte ens att dom blir större..eller de kanske man gör men man tänker inte på de. Men du har lite rätt iaf dom börjar bli större och större. MEN de finns inte FÖR stora hopp;)

alltså hoppen ska ju va stora det är då det blir kul
röda linjer är inte som svarta men kanske att svarta för 5 sex år sen v lika små som röda men du vet världen är i förändring!

tkr att det borde vara störra hopp i åres röda typ 12 meter :)

Om man kollar på hoppen i Stryn(tror jag det va) Ser det ju sjukt ut.
Men de flesta parkerna har ju bra storlek på hoppen.
Däremot så bygs ju många hopp fel med för stor skillnad mellan landning/hopp så att det blir dåligt, eller för lång platå,sprättig kick etc. Men det är ju inte storleken som är felet.

freppen sa:
jeppenator sa:
hoppen blir inte för stora.. det är bara variationen som blir dålig

det finns jättestora hopp.. och jättesmå
man skulle kanske lägga nått mittemellan hopp också? så att mna kan gå från det till större..

för att börja i 8 meters hopp och sedan tvingas köra 22 meter är kanske inte de roligaste.. skulle ju va bra med nått mittemellan så man får känna på det..

det är där problemet ligger tror jag.. för hoppen kan inte bli förstora.. :)
det där var väldigt rätt! håller med
Ja, det stämmer helt. Det är oftast så att man leker i de svarta linjerna, sen i en tävlingsdag så blir hoppen trippelt så stora som de var dagen innan, då blir man lite byxis...

inga hopp är för stora så länge man inte kommer över dom .. det finns hopp för alla . kungsbergets svarta är dock alldeles för småa nu !

håller inte riktigt med att hoppen är för stora, tycker hoppen är lite för små på vissa ställen:(
fast nu talar jag om södra finland-.- men jag håller med om att det finns för lite mellanstora hopp.
när jag var och åka en vecka på sportlovet som var första skiddagarna på en lång tid så fanns det ett hopp med 18m platå och ett annat med 15m, det var allt(trodde jag) så jag hamnade börja med att hoppa i dem. var inte så stora problem men hade nog föredragit att börjat i något lite mindre så man fått in känslan. inte heller så skoj att dra sina första spins för året i såna hopp heller då man inte är något proffs^^
aja senare i veckan så märkte jag,dum som jag är att det fanns en backe med lite mindre hopp:P

Håller me jeppanator... hopp kan inte bli förstora! det är bra med stora hopp för att träna inför tävlingar etc. Det är däremot viktigt att det även finns hopp för alla nivår i parkerna. bygg lite hederliga gamla vanliga 10-15ms platå med inte för mastig kick som folk kan roa sig i. Hoppar man mycket blir de stora hoppen inte så stora tillslut!

peace

SverigeTomten sa:
freppen sa:
jeppenator sa:

man skulle kanske lägga nått mittemellan hopp också? så att mna kan gå från det till större..

för att börja i 8 meters hopp och sedan tvingas köra 22 meter är kanske inte de roligaste.. skulle ju va bra med nått mittemellan så man får känna på det..

Ja, det stämmer helt. Det är oftast så att man leker i de svarta linjerna, sen i en tävlingsdag så blir hoppen trippelt så stora som de var dagen innan, då blir man lite byxis...
Lyssna på jeppe, han är vis!

ursäkta men dom flesta hopp e way to små!!!!!!!!!!! fegis!!!!!!!! hoppa i rödkullen då, sluta klaga!!!!!!!!!!!!

SverigeTomten sa:
freppen sa:
jeppenator sa:

som på JibAcademy när det var vissa som körde straight airs i första hoppet? :S

You-Know-Who sa:
SverigeTomten sa:
freppen sa:
som på JibAcademy när det var vissa som körde straight airs i första hoppet? :S
men dom var ju fett stora, vet inte om ja tordes hoppa i dom även om ja hade haft helt nyckelben

Tillbaka
Topp