Är det försent att fixa en säsong nu?

snortpowder

Ny medlem
Har nu insett att jag inte klarar av att sitta här i göteborg och jobba större delen av vintern. Jag undrar om det går att åka ner
till en alport och fixa jobb och boende på plats? Ifall detta går, när bör man åka ner för att vara säker på att få jobb och boende? Är det någon som vet en ort där det finns ett stort behov av säsongs arbetare? Alla förslag är välkomna!

Senast ändrad:
Det är klart det inte är för sent. Går nog bra med vilken (normalstor) ort som helst.
Men det finns inte direkt nån period då det är "säkert" att få jobb o bonde, men desto tidigare desto bättre helt klart. Slutet av november är lagom.
Kommer du ner o har kollat runt lite med vandrarhem osv så är det bara att ta in på ett sånt o leta boende så fort du lämnat väskorna på rummet!
Men tänk på att hitta boende först o sen jobb (så att du inte behöver åka hem för att du inte har nånstans att bo) o att för varje dag som går så ökar chansen att hitta ett jobb, för i början av dec kan de va lite jobbigt men som tiden går är det alltid nån som får sparken/skadar sig/längtar hem o lämnar en ledig plats på ett jobb efter sig!
Testa söka i forumet om du vill fixa boende redan på plats, finns massa folk me platser över (inkl mig själv)...

För sent? förra året bestämmde jag mig första veckan i december för att säsonga och 3 veckor senare var jag nere i Österrike, Håll hoppet uppe :)

Tillbaka
Topp