är det lätt att hitta från Zürich till St Anton?

• Trådstartare Trådstartare d-e
  • Start datum Start datum

d-e

Ny medlem
Hej, ja ska åka till St anton på onsdag men flyger dit.
Jag undrar om det är lätt att hitta till Tågstationen från flygplatsen?
har nämligen 1½ timme på mig från det att ja landar tills att mitt tåg går från Zürich HB.
hinner jag eller ska ja boka om min biljett?
tacksam för svar :)

Senast ändrad:
Tågstationen ligger på flygplatsen, med andra ord... follow the signs!

Antar att du ska åka med ett eurocity tåg som inte passerar stationen på flygplatsen?

Stationen på flygplatsen ligger under check-in 3, det är välskyltat med "Bahn" och en bild på ett tåg.

http://www.flughafen-zuerich.ch/dok..._DE.pdf&dtit=Etagen%2DPlan+Flughafen+Z%FCrich

Anländer du under dagtid så går det minst ett tåg varje kvart och det tar ungefär 10min in till HB.

Biljetten från flygplatsen kostar 6CHF och köpes lättast i automaterna som finns på samma plan som check-in 3.

Du hinner platt latt om planet bara ar i tid, grejorna kommer snabbt pa bandet med Swiss punktlighet och ording likasa gar pass kontrollen oftast fort.Direkt under flygplatsen gar tag med korta interval till ZBH och det tar ca 10-12 min dit.Skiter det sig finns det som jag forstar direkt buss fran flygplatsen till Anton men vet ej tider for den, sag den av en slump i forra veckan da jag sjalv var pa vag till Anton med hyrbil.
Det finns den basta sno basen i Anton pa ca 50 ar enligt lokal befolkningen, pisterna ar fina men all lift nara off pist ar uppkort.Far ni ny sno kan det bli det hur bra som helst, om inte blir det att ga uppfor, min bekant pa 60 bast hittade fin los sno varje dag at mig som inte hittar alls.Bast off pist far ni nog pa Rendl som oppnade DEC 20 sama dag som vi akte.
Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp