Är det någon ide att försöka ta sig till åre?

L3LL3

Ny medlem
Jag och 2 kompisar hade tänkt dra till Åre imorgon (6/4), hur ser det ut där just nu? Är vägarna dit öppna eller? Har hört att dom ska vara stängda pga vädret. Sen hur är det i parken?

Här i Östersund blåser det så in i (välj själv det värsta ordet du vet) så jag skulle tro att det blåser ännu värre i Åre. Parken var ganska OK i helgen (JOI helgen) men lite slaskigt vid pipen och nere vid liften. Men så blir det ju när det blir varmt. Prognoserna visar att det ska bli kallgrader till fredag och helgen. Fredag ska det fortsätta blåsa 23-30 m/s så spar på bensinen och åk senare i helgen då ska det blåsa mindre (hoppas man ju i alla fall)
/Erics pappa

det blåser äckligt mycket här i åre just nu! tillomed liftar på lågzon är stängda pga av blåsten, helt flippat.. sitter issolerad inne i stugan just nu :P hehe

Otur =(
Men hur är vägarna? är dom öppna? Har nämligen gratis boende i helgen som jag är j*ligt sugen på att utnyttja till fullo. Men någon sa till mig idag att det är kaos på vägarna och att man kanske inte ens kommer kunna ta sig fram. Någon som vet något om det?

jag åkte hit med bil igår (från östersund).. bilen krängde pga av blåsten men vägarna var farbara. vet inte hur det är nu dock eftersom det har snöatt igårnatt och under dagen idag

det blåser ordenligt mycket och en del snöyra men vägarna är farbara!

tänk bara på att det inte ska lugna ner sig förens på lör, det kommer inte att gå att åka skidor i morgon

Ne men allt är gratis fre-sön förutom bensinen så jag kan lätt sätta mig och vänta ut stormen! ;)

L3LL3 sa:
Är vägarna dit öppna eller? Har hört att dom ska vara stängda pga vädret.
Varifrån kommer du?
Visserligen leder alla vägar till Åre, men jag har aldrig hört att E14 österut är stängd. Däremot om du planerat komma över Skalstugevägen så kan det nog vara lite kärvt.

allt är stängt och fett dåligt väder! kom inte hit det är inte värt ett skit. förresten vrf ska ni ha påsklov samtidigt som oss i år? fast du kanske inte har lov men de e ändå orättvist;D

robins sa:
förresten vrf ska ni ha påsklov samtidigt som oss i år? fast du kanske inte har lov men de e ändå orättvist;D
Alla har väl ledigt i påskhelgen oavsett bostadsort. Det är väl därför det tar en timma att handla på ICA i åre just denna helgen....

PIIS

/Erics pappa

Klart jag ska åka, inte så ofta man får chansen att fara till Åre helt gratis, jag har ju i alla fall inget att förlora på det.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp