Är det någon som provat nordica fire arrows 74?

davids97

Ny medlem
Tjena!
Jag hyrde ett par nordica fire arrows 74 (174 cm) i Hassela och tyckte dem kändes bra, men det var i slask. Är det någon som har kört på ett par i hårdpist? Och vilken längd skulle passa mig? Jag är 176 cm lång och väger 85kg.

Jag har provat mina i det mesta. I en hårdpist är de perfekta för mig. Bra grepp och går att pressa riktigt bra samtidigt som de är lekfulla o allmänt allround. Går att ligga på riktigt korta skär om du pressar på bra. Grymt rolig skida i en pisten.

mina är 172 och är fjolårets modell. Är 182 lång och 85 kilo och skulle inte vilja ha kortare.

gillar du fart så skulle jag rekommendera 174 då de är mer fartstabila. Du har ju provat så tyckte du de var för långa så ta en kortare.

Tack, jag testade lite korta svänger och det gick helt utmärkt också. Jag tror att jag behöver 174:or eftersom jag kör nästan full fart hela tiden, och jag växer fortfarande.

Har du åkt med dem på is också?

blev inte mkt is när jag var iväg då det var otroliga snöförhållande. Var i davos vecka 4 så det blev bara två dagar på dem och resten av dagarna var det puder.

Men den lilla hård packade snön jag fick så fick man ett bra bett.

Tillbaka
Topp