är det nått att ha ? Dakine spray wax?

ronnyt6

Ny medlem
Har fått min bräda renoverad (belag) nyslip,vall,vax firman rek mig köpa dakine spray wax nån som har erfarenhet nått jag ska satsa på är det så bra som de vill påstå i affären? lr försäljnings trick?

Säljknep helt klart, snabbvalla håller max en halv dag. Lägg pengarna på ett kilo bulkvalla för 300kr och ett vallajärn för runt en femhundra så har du bra glid denna säsong och nästa.
Skistart.com tycker jag har bästa priserna och störst sortiment.

Senast ändrad:
IngemarH79 sa:
Säljknep helt klart, snabbvalla håller max en halv dag. Lägg pengarna på ett kilo bulkvalla för 300kr och ett vallajärn för runt en femhundra så har du bra glid denna säsong och nästa.
Skistart.com tycker jag har bästa priserna och störst sortiment.
Snabbvalla kan ju vara bra om man inte har tid att valla men håller som tidigare sagt ca en halv dag.

Valla själv är faktiskt ganska enkelt och håller mycket längre än snabbvalla.

jag tycker vanlig valla haller typ 1 dag, ibland 2 dagar, absolut max 3 dagar.

brukar se folk snabbvalla före kicker-runs pa hintertux, dvs typ kanske nagon gang i timmen...

afan, inte nog med att snabbvalla försvinner fort, så öppnas inte porerna i basen upp utan värme, så du lägger bara valla på basen, om du gör detta länge utan varmvalla kommer basen torka ut......

Slappin the base man

Har provat snabbvalla tyckte inte det gav någon bättre glid på kall snö kanske funkar bättre på tösnö men de gör ju den mjuka vallan dom lägger efter slipning också :/

Själv är jag så lat att jag bara kör med blå valla sitter mycket bättre än röd och funkar ok på all snö

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp