Är det så Dyrt!!

Är det så Dyrt!!
hejsan! Jag ska åka till Val d`Isere under vintern. Jag hitta ett boende för säsongen på drygt 20000 sek, är detta normalt? Det ligger centralt o så men är det inte lite dyrt? Brukar man betala för hela säsongen på en gång?? Jag har inte skaffat ngt jobb hemifrån. Är det svårt att få jobb? Jag kommer ner den 27:e dec. Mvh maria

Är det så Dyrt!!
Japp, kring 20 000 är vad de flesta betalar. Det är så dyrt, men faktiskt så kan nog de flesta hålla med om att det är värt det.

Lycka till, det är så förbannat roligt där så kör på!!

/Malin

Är det så Dyrt!!
Om 20000 är dyrt eller inte är väl en väldigt subjektiv uppfattning.
Att pynta 20000 SEK (inte € för det hade varit lite dyrt) per person är inte ovanligt. Problemet är att det med största sannolikt är en fransk mögelstudio, modell small och om ni inte hyr hela lyan utan bara sovplatser kan ni få jättefestliga rumskompisar som är ena hejjare på att laga allt som går sönder. Dessutom måste ni ju pynta en trettifjorton mellanhänder som ska ha sina tio-tjugo procent på grundkostnaden. Alltid hamnar någon sist i pyramidspelet...

Petalas innan terminens början för tutti är kutym, ja.

Värde för pengarna är subjektivt. Somliga är beredda att betala en hel del, andra vill att allt ska va gratis. Vad vet jag? 4000 spänn i månaden är ju snorbilligt i Sverige, varför ska det inte vara likaså utrikes i en mögelstudio?

Är det så Dyrt!!
visst, val d`isere är så dyrt. om du inte har så mycket pengar så ska du försöka ta dig till mindre orter där turist hypen inte är lika stor, men skidåkningen är lika bra ändå...

Är det så Dyrt!!
20000 skr/pers o säsong i Val låter som ett standardpris i en 20m2 lägenhet, (tillsammans med 3 andra som betalar lika mycket och även om el o vatten tillkommer). Billigare än så kan du nog glömma (såvida du inte är jättetjenis med frallen som äger boet). Kneg fixas bäst av dem som letar flitigast, har den största turen, eller har egna idéer så tillhör du någon av de kategorierna så ska det vara lugna bananer. Kommer det snö har Val ett mycket gott utbud av utföråkningsnedfarter, men även utan snö är Valdisere en nöjenas och upplevelsernas metropol. I så fall innebär det dock utan ett par lagg /en bräda under fötterna och med (i de flesta fall) fördel utan Victors.

Är det så Dyrt!!
Verkar som du har hittat ett standarpris. Skulle inte banga på att åka till Vald, men nu för tiden känns det som att stället är lite väl hypat.
Jag var i Bad-G förra säsongen, visst, säkert bättre i Vald, men...: Jag betalade 130 E (eh, vafan, jag betalade 450 spänn för detta tangentbordet, ingen Eurosymbol? Jävla skitmicrosoft) i månaden, vi tre betalade således 390 e i månaden för en 1:a med kök, separat dusch separat toa, hall.
Allrummet kanske låg på en, ja, 25-30 kvadrat. Liftkort 305 e, hum, billigare kommer man bannemej knappt undan för en säsong i alperna...

Jobb fås av den som är påhittig, och som sagt, har (mycket) tur...

Tillbaka
Topp