Säng plats i Val d’isere

Säng plats i Val d’isere
Tjena!
Jag och min kompis drar iväg på en vinter säsong nu till Val d’isere och vi har löst boende till tre stycken. Från den 25e November till 5e Maj har vi en lägenhet i la daille. Det vi inte har än är den tredje person.

Både jag och Julian är 20 år och kommer från Stockholm och är båda erfarna skidåkare. Vi kommer försöka prioritera just skidåkningen, vi tackar inte nej till en bra lift öppning. Däremot om vi har tagit en öl så vet vi aldrig var kvällen kommer sluta.

Vi har siktat in oss på Valdi eftersom de har en väldigt lång säsong dessutom så finns det mer än en butik och en bar vilket gör att det känns mer som en riktig by. Det finns även ett väldigt stort skidsystem som är snö säkert!

Lägenheten vi har ligger i la daille och det är ski in ski out. Det tar ca 10 min att ta gå till byn men det går även bussar fram till 03 som är gratis.

Lägenheten kostar 3200€ per person och tyvärr måste allt betalas i förskott! Om du vill se lite bilder eller har några frågor skicka ett PM så svarar jag så fort jag kan!

Vi la upp ett inlägg för drygt en månad sen utan att lyckas hitta någon så vi testar på nytt nu.

//
Erik Sjöström

Säng plats i Val d’isere
Hej Erik,
Jag är en 19-årig tjej från Göteborg som precis fått ett säsongsjobb på skidorganisationen UCPA i Val d'Isère fr.o.m. vecka 52 t.o.m.16. Jag gör detta för att jag också älskar att åka skidor och äntligen kan lägga en längre tid på det nu efter studenten.
Mitt jobb är att anordna aktiviter för resenärer så som barrundor och andra mötestillfällen, men från morgon till 17:00 är jag helt ledig för att endast ägna mig åt skidor. Kanske är en kul grej för er också att hjälpa mig upptäcka allt som Val d'Isère kan erbjuda den här vintern?
Jag är självklart beredd att betala mitt parti i sådana fall.
Önskar er en fortsatt trevlig kväll!

//
Pauline Sandberg

Tillbaka
Topp