Är det smidigt att ta sig mellan Argentière och Courmayeur?

• Trådstartare Trådstartare ulo
  • Start datum Start datum

ulo

Medlem
Goddagens.

Ska snart åka till Argentière med UCPA och har då två "lediga" dagar den veckan. Funderar på om det är smidigt att ta sig till Courmayeur för en dags piståkning där om vädret är det rätta.
Jag vet att premiumliftkortet också täcker in någon dags skidåkning i Courmayeur men jag tror inte den varianten jag får gör det. Någon som vet?

Är det meckigt att åka över till andra sidan berget?

Kort sagt, ja det är det. Men inte omöjligt och Courmayeur är riktigt bra en solig dag :)

Du måste åka ner till Cham och sedan ta en annan buss genom Mt Blanc tunneln.

Vi åkte från Argentiere till Courmayeur för två år och då ingick inte det i UCPAliftkortet utan vi fyllde på med dagskort där.

Tack för era svar!
@s_wange jag anade det. Tar det lång tid att åka buss från Argentiere till Chamonix och sedan därifrån till Courmayeur?

Äh, jag kan ju ställa lite frågor på plats också.

Tack än en gång för era svar.

Vi åkte bil, så vet inte :(

Tåget till Cham är smidigt i allafall, finns en app för Chamonix med alla tidtabeller och kartor :)

Buss från Argentiere till Cham tar drygt 20 min. Vet inte hur lång tid bussen till Courmayeur tar sen men kan inte tänka mig att den tar längre än max 40 min.

Hej
Är tillbaka från Argentière nu och det blev tyvärr ingen resa till Courmayeur då vi lade en halvdags extra skidskola på onsdagen (UCPA) pga taskigt väder i början av veckan. Det blev ett mycket uppskattat besök på Aguille du Midi och några öl därefter i Chamonix i stället. Inte fy skam det heller.

Tack för era svar!

Du åker från busstationen i Chamonix sud som du måste boka dagen innan 1800. Tror priset är 15 euro och ta med ditt pass!!! Dom brukar kolla passen på vägen hem p.g.a. av flyktingvågen till Europa dom senare åren. Sen så måste du aktivera ditt liftkort i en av kassorna i Italien så vidare du köpt ett unlimited pass.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp