är det tillåtet att åka i natureservat?

Petterericsson

Ny medlem
jo så här ligger det till jag och några kompisar har hittat värsta bra backen och undrar om det är tillåtet att bygga hopp där eller om det kommer komma några (Naturbögar) ursäkta språket och riva skiten då?

Så länge ni bara använder snö skulle jag tro det är lungt...

Jamen sveeeeeeeenska, jaja.
My bad..........

Säkert!

Senast ändrad:
Jag skulle tippa på att det är tillåtet, så länge hoppet bara byggs utav snö kan jag inte tänka mig att någon har något direkt att invända. Så tror jag det är i Sverige, andra länder har jag ingen aning om hur deras regler är.

BigAir: Anledningen till att helikoptern inte fick flyga för lågt var troligen då motorljudet kan störa djurlivet.

Jag och en polare åkte i ett naturreservat med staket runt och jag TROR inte att det är någon fara så länge man inte bryter grenar, stör naturlivet o.s.v....;)

Kör på ni!

Senast ändrad:
Det är helt ok och ej olagligt att åka skidor i ett naturreservat. Problemet kan dock vara hur man tar sig till pudret, då skoter ej får köras utanför skoterleder, och dessa leder brukar inte vara allt för vanliga i ett naturreservat. Men detta löses genom hikning :)

Exempelvis finns det härlig åkning på Städjan-Nipfjället, som är naturreservat.

På följande länk kan man läsa mer om vad som gäller i reservatet, och detta kan nog appliceras på de flesta naturreservat.

http://www.w.lst.se/template/NewsPage.aspx?id=2992

dubbel-flatspin: Jag menade inte att du skulle åka helikopter, förstår inte varifrån du fick det? Jag försökte bara få fram att fransmännen kan vara ganska petiga med det där, kanske inte överallt men dom ställen jag sett har det varit förbjudet på!

Sen ser jag ju att vi snackar Sverige nu, och då är det helt lagligt att åka i naturreservat.

Svenska Turistföreningen driver Nuolja Off-pist i Abisko nationalpark. Med tanke på att de skyfflar snö och spränger laviner med parkvaktens goda minne så tror jag att ni lugnt kan åka där ni tänkt.

Akta dig för skyltar där det stå "sperrgebeit".
Det betyder upp till 5000 € i böter. Och indraget liftkort.
Inte alls bra dvs.

fattar egentlgien inte varför man vill bygga kickers i ett naturreservat, går ju bra med vad för sophög som helst för att få lite fart.....

Det är tillåtet att åka i naturreservat bara du inte förstör något eller knäcker grenar på träd jag fick lite skit förra året när jag åkte i ett men det var bara för att jag knäckte en liten gran när jag ramlade haha :)

PetterEricsson sa:
jo så här ligger det till jag och några kompisar har hittat värsta bra backen och undrar om det är tillåtet att bygga hopp där eller om det kommer komma några (Naturbögar) ursäkta språket och riva skiten då?
skit samma, dra dit bygg ett nice hopp å några rails... om det verkligen mot all förmodan skulle komma någon så försök övertala honom att få åka bara den dan... ni har ju ansträngt er så jävla mycke för att få upp dessa grejjor ;)
om det är en tjurig gubbe får ni väll hitta en annan backe, men då kan jag garantera er att ni hunnit göra så många åk att ni ändå ska hem å käka :P
de brukar funka, iallaf för oss :P

Senast ändrad:
haf coh en polare byggde ett hopp förra året i en jävla ko hage seb kom typ bonden och dampade lossa och körde över hoppet med någon jävla traktor dan därpå byggde vi igen osamma sak hände han skulle ringa hem gav honom numret till en polare as kul haha;:P

Tillbaka
Topp